Program
I. WSTĘPNA ANALIZA SPRZEDAŻY - PODSTAWOWE DANE DO URUCHOMIENIA PROCESU CONTROLLINGU
1. Misja, strategia, cel jako podstawa zarządzania firmą
2. Rola controllingu w procesach zarządczych
3. Zysk czy kasa – jak prawidłowo określić cel strategiczny firmy?
4. Zjawisko dźwigni operacyjnej jako kluczowy element zarządzania controllingowego
5. Jak zaplanować wyniki? Efektywne plany sprzedażowe
6. Zarządzanie zasobami a wyniki sprzedażowe – czy więcej zawsze oznacza więcej?
7. Model następstwa szeregowego a efektywna realizacja celów strategicznych
8. Istota sprzedaży w zarządzaniu finansami firmy
9. Jakie są najczęstsze pułapki w wyciąganiu wniosków dotyczących sprzedaży?
10. Profesjonalne podejście do analizy danych finansowych w procesie controllingu sprzedaży
II. DYNAMIKA ZMIAN KOSZTÓW SPRZEDAŻY
1. Znaczenie struktury kosztów dla zarządzania sprzedażą
2. Techniki budżetowania kosztów – dobór kluczy podziałowych
3. Jak właściwie ukształtować koszty?
4. Koszty stałe i zmienne a efektywne zarządzanie
5. Wpływ kosztów sprzedaży na rentowność kapitału; wykorzystanie modelu DuPonta
6. Jak koszt kredytu wpływa na efektywność firmy? Zjawisko dźwigni finansowej
7. Jak efektywnie prowadzić controlling kosztów sprzedaży?
III. JAK PROWADZIĆ PROCES CONTROLLINGU RENTOWNOŚCI PRODUKTÓW I USŁUG?
1. Macierz BCG – podstawy zarządzania strukturą sprzedaży
2. Kategoria marży i poziomu pokrycia
3. Pokrycie finansowe a koszty sprzedaży
4. Kategoria "dolnej granicy ceny”
5. Zasady analizy rentowności produktów - jak wyciągać prawidłowe wnioski?
6. Wrażliwość zysku na produkcie / usłudze – propozycje kierunków analizy
7. Jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków w odniesieniu do grup produktów?
III. PLANOWANIE FINANSOWE SPRZEDAŻY
1. Jak dobrać technikę planowania sprzedaży, jakie wielkości wziąć pod uwagę?
2, Polityka ceny
3. Analizy wskaźników w obszarze sprzedaży
4. Procedura przygotowania budżetu sprzedaży produktu/usługi
5. Plany sprzedaży a wyniki - analiza przyczyn odchyleń
IV. ANALIZY RENTOWNOŚCI W CONTROLLINGU - ZDOLNOŚCI DO GENEROWANIA ZYSKÓW I KORELACJA Z WARTOŚCIĄ SPRZEDAŻY
1. Próg rentowności
2. Marginesy bezpieczeństwa
3. Dźwignia operacyjna i finansowa - wrażliwość zysku
4. Wskaźnik sprawności gospodarowania - jak wygląda zdolność przedsiębiorstwa do generowania zysków?
5. Wpływ czasu na efektywność generowania zysków ze sprzedaży
6. Znaczenie procesu zarządzania sprzedażą dla zabezpieczenia płynności finansowej
I. WSTĘPNA ANALIZA SPRZEDAŻY - PODSTAWOWE DANE DO URUCHOMIENIA PROCESU CONTROLLINGU
1. Misja, strategia, cel jako podstawa zarządzania firmą
2. Rola controllingu w procesach zarządczych
3. Zysk czy kasa – jak prawidłowo określić cel strategiczny firmy?
4. Zjawisko dźwigni operacyjnej jako kluczowy element zarządzania controllingowego
5. Jak zaplanować wyniki? Efektywne plany sprzedażowe
6. Zarządzanie zasobami a wyniki sprzedażowe – czy więcej zawsze oznacza więcej?
7. Model następstwa szeregowego a efektywna realizacja celów strategicznych
8. Istota sprzedaży w z...
Rozwiń program