Program
"Cel szkolenia:
Udział w szkoleniu pozwoli na diagnozę własnego stylu komunikowania, weryfikację mocnych i słabych stron własnych umiejętności i wyeliminowanie najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w relacjach zawodowych.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- Nauczysz się jak dostrajać się do rozmówcy na poziomie języka i emocji.
- Dowiesz się jak zachować opanowanie w sytuacjach konfliktowych.
- Poznasz reguły efektywnej komunikacji.
- Dowiesz się jakie istnieją zakłócenia w procesie komunikacji.
- Poznasz 5 wymiarów skutecznej komunikacji.
- Zapoznasz się z etapami komunikowania się."
"PROGRAM
Dzień 1
Relacje międzyludzkie w zespole
- Prawa asertywności oraz wpływ ich zastosowania na polepszenie skuteczności i jakości relacji z innymi ludźmi
- Możliwości i ograniczenia wynikające z przyjęcia postawy agresywnej, biernej lub asertywnej
- Wyrażanie pozytywnych i negatywnych uczuć i opinii
- Integracja zespołu wokół wartości
Warsztaty pracy zespołowej – identyfikacja czynników sprzyjających i zakłócających skuteczną komunikację w miejscu pracy - warsztat
Komunikacja w kontaktach interpersonalnych
- Czym jest komunikowanie?
- Etapy komunikowania się
- Bariery i błędy komunikacyjne – analiza i sposoby ich niwelowania
- Siła nastawienia w komunikacji
- Reguły efektywnej komunikacji
- Zachowania wzbudzające opór, tworzące klimat napięcia i zniechęcające do kontaktu
- Zachowania wzbudzające otwartość i chęć współpracy, tworzące klimat porozumienia , zachęcające do kontaktu
Jak usprawnić techniki skutecznej komunikacji i integracji w zespole?
- Struktury komunikacyjne i ich wpływ na komunikację w zespole
- Zasady efektywnej komunikacji i integracji w zespole
- Modele komunikowania się w organizacji
- Wytyczne dobrej komunikacji
- Wyrażanie własnych opinii i przekonań – jak rozpoznać własny styl komunikacyjny?
- Komunikowanie a negocjowanie
- Zakłócenia w procesie komunikacji
Twoja skuteczność – co cię hamuje a co ci dodaje energii? - ćwiczenia
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych
- Jak szybko i skutecznie budować argumentację?
- Jak dostrajać się do rozmówcy na poziomie języka i emocji?
- Jak budować zaufanie do własnej osoby?
- Jak kierować rozmowę na właściwe tory?
- 5 wymiarów skutecznej komunikacji
- Mowa werbalna i pozawerbalna
Dzień 2
Rozumienie siebie – rozumienie innych – jako klucz własnej skuteczności
- Odkrywanie sposobu myślenia innych ludzi
- Metamodele – jak je rozpoznać u siebie i u innych
- Kolory osobowości – jak komunikować i wpływać na innych
Warunki skutecznego porozumiewania się wewnątrz organizacji
- Wiarygodny nadawca
- Wiarygodny odbiorca
- Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów
- Aktywne słuchanie
- Sztuka zadawania pytań kierujących
- Podstawowe narzędzia komunikacyjne : klaryfikacja, parafraza, odzwierciedlanie,
- Komunikat „ja” – jakie znaczenie ma asertywność w naszym życiu?
Umiejętna krytyka - niedefensywne słuchanie i mówienie
- Trudności w kontaktach interpersonalnych eliminowane poprzez asertywny styl i kompetencje komunikacyjne
Pokonywanie barier komunikacyjnych - ćwiczenia
Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych w zespole
- Jak funkcjonuje psychika osoby w sytuacji konfliktowej - najczęściej występujące zjawiska?
- Dlaczego warto zrozumieć sens i zasady działania ludzi w sytuacjach konfliktowych?
- Sposoby reagowania jednostki w sytuacjach konfliktowych
- Jak zachować opanowanie w sytuacjach konfliktowych?
Jak efektywnie rozwiązywać trudne sytuacje? – warsztaty"
"Cel szkolenia:
Udział w szkoleniu pozwoli na diagnozę własnego stylu komunikowania, weryfikację mocnych i słabych stron własnych umiejętności i wyeliminowanie najczęściej popełnianych błędów pojawiających się w relacjach zawodowych.
Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- Nauczysz się jak dostrajać się do rozmówcy na poziomie języka i emocji.
- Dowiesz się jak zachować opanowanie w sytuacjach konfliktowych.
- Poznasz reguły efektywnej komunikacji.
- Dowiesz się jakie istnieją zakłócenia w procesie komunikacji.
- Poznasz 5 wymiarów skuteczn...
Rozwiń program
Uczestnicy: | Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych tematyką zarządzania, prowadzenia zespołu, organizacji itp. |
---|
Dyplom: | Certyfikaty ukończenia |
---|
Materiały szkoleniowe: Komplet wydrukowanych materiałów; Certyfikaty dla uczestników. Do wyboru: tablet, e-czytnik lub rabat
Terminy
Cena
2214 zł brutto/ całość (1800 zł netto)
Miejsce szkolenia
Aleje Jerozolimskie 81
02-001 Warszawa
Polska
Tagi: zarządzanie, organizacja, współpraca, wsparcie, asertywność
Ostatnia aktualizacja: 28 czerwiec 2014