Program
1. Specyfika uczenia się dorosłych
a. Zasady nauczania osób dorosłych - koncepcja Malcolma Knowlesa
b. Style nauczania
c. Test na poznanie własnego stylu uczenia się
d. Ćwiczenie: „I co w związku z tym?” – praca w dwójkach- ćwiczenie mające na celu wprowadzenie do tematu projektowania zajęć w oparciu o wiedzę o stylach uczenia się
e. Cykl „uczenia się przez doświadczenie” Davida Kolba w praktyce szkoleniowej
f. Teoria nauczania według Honeya i Mumforda
g. Lewo/Prawo – półkulowy styl nauki
2. Projektowanie szkolenia
a. Etapy realizacji szkolenia
b. Określanie potrzeb szkoleniowych
c. Opracowanie w grupach ankiety i wywiadu, które posłużą do gromadzenia danych w zakresie badania potrzeb szkoleniowych.
d. Metody określania potrzeb szkoleniowych
e. Ćwiczenie: „Co jest celem?” - formułowanie celów szkoleniowych
3. Wybrane metody i techniki warsztatowe – jak z nich korzystać?
a. Skuteczny mini wykład
b. Case study
c. Praca w grupach
d. Pokazy i demonstracje trenera
e. Dyskusje kierowane
f. Scenki
g. Gry i zabawy
h. Ćwiczenia indywidualne
i. Ćwiczenie w dwójkach – poznanie metod szkoleniowych
4. Jak przygotować ćwiczenia na szkolenia?
a. Skąd czerpać pomysły do ćwiczeń?
b. Projektowanie ćwiczeń i wydawanie instrukcji do ich wykonywania
c. Struktura omawiania ćwiczeń - model
d. Materiały szkoleniowe dla uczestników
e. Ćwiczenie: scenariusz szkolenia - jak napisać scenariusz szkolenia ?
5. Materiały i pomoce szkoleniowe
a. Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych
b. Przygotowanie sali i innych pomocy szkoleniowych
6. Narzędzie - prezentacja multimedialna
a. Prezentacja multimedialna TYLKO jako pomoc w szkoleniach!
b. Bezpieczne kolory
c. Obrazy w slajdach
d. Świadome prezentowanie – nie czytamy ze slajdów
7. Prowadzenie szkolenia
a. Szkolenie jako rodzaj wystąpienia publicznego
b. Rola prowadzącego – budowanie autorytetu prowadzącego
c. Autoprezentacja - ćwiczenia praktyczne: „Zachowania na scenie”
d. Radzenie sobie z tremą
e. Moderowanie dyskusji
8. Komunikacja z grupą
a. Postawy trenera i ich odbiór przez uczestników szkolenia
b. Ćwiczenie: Zwroty, wyrażenia, których warto unikać podczas prowadzenia szkoleń
c. Udzielanie informacji zwrotnych – podczas szkoleń
9. Praca z grupą szkoleniową
a. Proces grupowy – wprowadzenie
b. Rola prowadzącego na poszczególnym etapie procesu grupowego
c. Budowanie klimatu w grupie
10. Analiza przypadków w oparciu o własne doświadczenia:
a. Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami w trakcie szkoleń
b. Radzenie sobie z trudnymi uczestnikami
c. Ćwiczenie: „Gra szkoleniowa: „Zamiana ról” – rozpoznanie sytuacji utrudniających prowadzenie szkoleń
11. Praca z kamerą - wystąpienia uczestników
a. Analiza mocnych stron
b. Wskazanie obszarów do pracy
1. Specyfika uczenia się dorosłych
a. Zasady nauczania osób dorosłych - koncepcja Malcolma Knowlesa
b. Style nauczania
c. Test na poznanie własnego stylu uczenia się
d. Ćwiczenie: „I co w związku z tym?” – praca w dwójkach- ćwiczenie mające na celu wprowadzenie do tematu projektowania zajęć w oparciu o wiedzę o stylach uczenia się
e. Cykl „uczenia się przez doświadczenie” Davida Kolba w praktyce szkoleniowej
f. Teoria nauczania według Honeya i Mumforda
g. Lewo/Prawo – półkulowy styl nauki
2. Projektowanie szkolenia
a. Etapy...
Rozwiń program
Uczestnicy: | Szkolenie rekomendowane jest dla trenerów, chcących doskonalić swoje umiejętności w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń |
---|
Warunki przyjęcia: | Prosimy o kontakt z Naszymi Doradcami lub wypełnienie formularza zgłoszeniowego na Naszej stronie internetowej |
---|
Dyplom: | Dyplom ukończenia szkolenia AVENHANSEN |
---|
Gwarantujemy efektywne szkolenie w miłej atmosferze. Dołożymy wszelkich starań do tego, aby czuli się Państwo z nami zadowoleni i żeby efekty szkolenia były jak najlepsze
Terminy
Rozpoczęcie | Trwa | Plan zajęć | Miejsc | Lokalizacja |
---|
dowolny termin | | | 10 | Poznań |
Cena
1820 zł brutto/ całość (1480 zł netto)
Wpisowe: 500 zł
1729 zł z EDUKACJĄ
Gwarantujemy efektywne szkolenie w miłej atmosferze. Dołożymy wszelkich starań do tego, aby czuli się Państwo z nami zadowoleni i żeby efekty szkolenia były jak najlepsze
Miejsce szkolenia
Poznań
Poznań
60-129 Poznań
Polska
Tagi: trener, coaching, doskonalenie zawodowe, komunikacja, edukacja
Ostatnia aktualizacja: 2 wrzesień 2019