Program
STOPIEŃ I – warsztaty dwudniowe
1. ZMIANA ROLI W ORGANIZACJI – SPECJALISTA STAJE SIĘ MENEDŻEREM:
• Wyzwania w roli szefa
• Budowanie autorytetu
• Źródła wpływu na pracowników
• Expose szefa – narzędzie do kształtowania wizji zespołu
2. KLUCZOWE ZADANIA DLA MENEDŻERA:
• Informowanie
• Planowanie
• Organizowanie
• Motywowanie
• Kontrolowanie
• Wspieranie
• Ocenianie
3. MOTYWOWANIE – ZAANGAŻOWANIE ZESPOŁU I PODNOSZENIE EFEKTYWNOŚCI PRACY:
• Motywacja i zaangażowanie – kluczowe różnice i podobieństwa
• Fakty i mity na temat wpływu motywacji na efekty pracy – Teoria X i Y McGregora
• Metody motywowania pozapłacowego – dwuczynnikowa teoria motywacji Herzberga
– Osiągnięcia
– Uznanie
– Odpowiedzialność
– Wywieranie wpływu
– Rozwój osobisty
• Piramida potrzeb Maslowa – motywacja z punktu widzenia biologii i psychologii
4. PRZYWÓDZTWO W PRAKTYCE:
• Zastosowanie stylów zarządzania w różnych momentach życia zespołu
• Dostosowanie stylów zarządzania zespołem do tzw. poziomu gotowości podwładnego (model przywództwa sytuacyjnego Herseya i Blancharda)
• Przywództwo transformacyjne – zasada „4 I” w podejściu do ludzi
5. DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNYCH W ZAKRESIE ZLECANIA ZADAŃ:
• Zasady komunikacji z pracownikami
• Profesjonalny instruktaż
• Określanie poziomu autonomii pracownikom
6. ZARZĄDZANIE REALIZACJĄ ZADAŃ:
• Wyznaczanie celów dopasowanych do strategii organizacji
• Podejmowanie decyzji przez kierownika
• Charakterystyka dobrze sformułowanego celu – zasada SMART
• Identyfikacja zadań i działań na poszczególnych etapach procesu
7. METODY RADZENIA SOBIE W TRUDNYCH SYTUACJACH:
• Ocena/ informacja zwrotna dotycząca pracy
• Dyscyplinowanie pracowników
• Konstruktywna krytyka
• Reagowanie za niepokojące zachowania, postawy, błędy
8. BUDOWA I ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM:
• Struktura grupy i role grupowe – typologia Belbina
• Rola jednostki w zespole
• Co decyduje o sukcesie zespołu – zarządzanie różnicami w zakresie kompetencji i cech charakteru
• Typy szefa w kontekście etapów rozwoju pracownika
• Dobre praktyki w kierowaniu zespołem – fazy rozwoju grupy Tuckmana
• Komunikacja wewnątrz zespołu
STOPIEŃ II – warsztaty dwudniowe
DRUGIE SPOTKANIE BĘDZIE MIAŁO Z JEDNEJ STRONY NA CELU UTRWALENIE WIADOMOŚCI ZDOBYTYCH PODCZAS PIERWSZEGO SPOTKANIA, A Z DRUGIEJ STRONY ROZWIJANIU UMIEJĘTNOŚCI KIEROWANIA W STYLU COACHINGOWYM. UCZESTNICY BĘDĄ TRENOWAĆ TECHNIKI ROZWIJANIA PRACOWNIKÓW, PROWADZENIA ZEBRAŃ, ZESPOŁOWEGO PODEJMOWANIA DECYZJI ORAZ ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE.
1. PRZYPOMNIENIE ZAWARTOŚCI I STOPNIA SZKOLENIA:
• Quiz wiedzy
• Model kompetencji kierowniczych
• Przykłady uczestników szkolenia
2. BUDOWANIE RELACJI W ZESPOŁACH:
• Specyficzne aspekty komunikacji
• Budowanie kapitału zaufania w zespole
• Rozwijanie postawy win-win w komunikacji
• Budowanie kontaktu i relacji z drugim człowiekiem
3. KSZTAŁTOWANIE POSTAWY ASERTYWNEJ (WYDAWANIE POLECEŃ, WYMAGANIE, KRYTYKA, ASERTYWNA ODMOWA):
• Postawa asertywna (świadomość swoich praw wynikających z powierzonych nam odpowiedzialności, postawy życiowe)
• Efektywne sposoby egzekwowania wspólnych ustaleń
• Sposoby radzenia sobie z emocjami innych ludzi
• Konstruktywne udzielanie krytyki i oceny
• Pozostawanie w dobrej relacji z osobami, którym odmawiamy
• Techniki i procedury zachowań asertywnych
4. COACHING – PROWADZENIE OSOBY KU ZMIANIE NA LEPSZE:
• Etapy coachingu: definiowanie, planowanie, rozwój, kontrola
• Coaching jako styl zarządzania
• Założenia i metody pracy podczas coachingu
• Model Diltsa w coachingu menedżerskim
• Metody pracy coacha
• Struktura rozmowy coachingowej
5. ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW WEWNĄTRZ GRUPY:
• Źródła i rodzaje konfliktów
• Sposoby radzenia sobie z sytuacją konfliktową
• Test style reakcji na konflikt
– rywalizacja
– unikanie
– kompromis
– łagodzenie
– kooperacja
6. OMÓWIENIE NAJCZĘŚCIEJ POJAWIAJĄCYCH SIĘ PROBLEMÓW W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA I ROZMÓW Z PRACOWNIKAMI:
• Omówienie wcześniej przygotowanych przez uczestników problemów
• Odniesienie ich do tematów o których mówiliśmy na poprzedniej i na obecnej edycji szkolenia
• Podział uczestników na grupy i przydzielenie im konkretnych tematów
i problemów do opracowania
• Omówienie poszczególnych opracowanych tematów – prezentacje na forum
• Informacja zwrotna na temat poszczególnych scenek, co było dobrze, co do poprawy. Dyskusje.
• Podsumowanie opracowanych rozwiązań
STOPIEŃ I – warsztaty dwudniowe
1. ZMIANA ROLI W ORGANIZACJI – SPECJALISTA STAJE SIĘ MENEDŻEREM:
• Wyzwania w roli szefa
• Budowanie autorytetu
• Źródła wpływu na pracowników
• Expose szefa – narzędzie do kształtowania wizji zespołu
2. KLUCZOWE ZADANIA DLA MENEDŻERA:
• Informowanie
• Planowanie
• Organizowanie
• Motywowanie
• Kontrolowanie
• Wspieranie
• Ocenianie
3. MOTYWOWANIE – ZAANGAŻOWANIE ZESPOŁU I PODNOSZENIE EFEKTYWNOŚCI PRACY:
• Motywacja i zaangażowanie – kluczowe różnice i podobieństwa
• Fakty i mity n...
Rozwiń program
Uczestnicy: | Osób pragnących rozwijać swoje umiejętności menedżerskie |
---|
Warunki przyjęcia: | Przesłanie formularza zgłoszeniowego |
---|
Dyplom: | Certyfikat ukończenia szkolenia |
---|
Terminy
Cena
2694 zł brutto/ całość (2190 zł netto)
Cena zawiera udział w II stopniach szkolenia (2 razy po 2 dni szkoleniowe)
Miejsce szkolenia
Centrum Miasta 1
00-000 Warszawa
Polska
Tagi: zespół, zarządzanie, zadania, coaching, motywacja
Ostatnia aktualizacja: 9 luty 2018