Program
ZASADY USTALANIA KOREKT FINANSOWYCH
"Nieprawidłowość" w rozumieniu Rozporządzenia Rady (WE)
Uchybienia formalne w zamówieniach publicznych,
Zamówienia publiczne nie objęte lub częściowo objęte Dyrektywami
Metody ustalania korekt finansowych
Czy w każdym przypadku, jeżeli dane uchybienie wymienione zostało w tabeli korekt, musi być korekta wymierzona
W tej części słuchacze uzyskają niezbędną wiedzę w zakresie zasad stosowania korekt finansowych. Informacje dotyczące okoliczności, w których korekty finansowe nie mogą być stosowane. Poznają również "wytyczne" w oparciu o które jednostka dokonująca kontroli zobowiązana jest do stosowania korekt finansowych (bo dane uchybienie jest wymienione w tabeli korekt). W trakcie zajęć przedstawione zostaną okoliczności, które wprawdzie kwalifikowane są jako „nieprawidłowości“, które jednak nie mogą być kwalifikowane jako podstawa do stosowania korekt finansowych.
Prezentacja zostanie zilustrowana utrwalonym orzecznictwem zarówno KIO i SO jak i SN.
UCHYBIENIA SKUTKUJĄCE ZASTOSOWANIEM KOREKT FINANSOWYCH
Niedostateczne upublicznienie zamówienia
Opisanie przedmiotu zamówienia w sposób dyskryminujący
Użycie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia w przypadku nie wykazania "specyfiki przedmiotu zamówienia"
Dyskryminacyjne opisanie warunków udziału w postępowaniu
Żądanie dokumentów "zbędnych" w danym postępowaniu
Naruszenie zasady równego traktowania i uczciwej konkurencji poprzez wybór oferty, która nie jest najkorzystniejsza w danym postępowaniu
Nieuprawnione stosowanie kryteriów na "zaproszenie imienne" (negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, zamówienie z wolnej ręki
Naruszenie zasad udzielania zamówień dodatkowych (różnica pomiędzy zamówieniem dodatkowym a dodatkową robotą budowlaną)
Naruszenie zasad udzielania zamówień uzupełniających
Naruszenie zasad w zakresie opisu kryteriów oceny ofert oraz sposobu dokonywania wyboru oferty najkorzystniejszej
W JAKI SPOSÓB PRZYGOTOWAĆ POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA, ABY UNIKNĄĆ KOREKT FINANSOWYCH
Czynności zamawiającego w zakresie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia
Zmiana treści SIWZ wymagające zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu
Prawidłowy opis przedmiotu zamówienia (jednoznaczny, wyczerpujący, niedyskryminacyjny)
Wykonawca w postępowaniu o udzielenie zamówienia
Sposób wykazania spełnienia warunków udziału w postępowania w przypadku wykonawcy jednoosobowego, wspólnego ubiegania się o zamówienie oraz korzystania z zasobów podmiotu trzeciego
Kiedy może być postawiony wymóg solidarnej odpowiedzialności podmiotów udostępniających swoje zasoby w rozumieniu dyrektywy klasycznej
W jaki sposób egzekwować wykonanie zamówienia na warunkach określonych w ofercie
Prawidłowe opisanie innych niż cena kryteriów oceny ofert
ZASADY USTALANIA KOREKT FINANSOWYCH
"Nieprawidłowość" w rozumieniu Rozporządzenia Rady (WE)
Uchybienia formalne w zamówieniach publicznych,
Zamówienia publiczne nie objęte lub częściowo objęte Dyrektywami
Metody ustalania korekt finansowych
Czy w każdym przypadku, jeżeli dane uchybienie wymienione zostało w tabeli korekt, musi być korekta wymierzona
W tej części słuchacze uzyskają niezbędną wiedzę w zakresie zasad stosowania korekt finansowych. Informacje dotyczące okoliczności, w których korekty finansowe nie mogą być stosowane. Poznają również "wytyczne"...
Rozwiń program