Program
KURS UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH I COACHINGU – specjalizacje: Trener Oświatowy lub Trener Kompetencji Psychologiczno-Pedagogicznych
Absolwent naszego kursu posiada m.in. umiejętności prowadzenia szkoleń skierowanych do psychologów i pedagogów placówek oświatowych, rad pedagogicznych, studentów kształcących się w obszarze nauk psychologicznych i pedagogicznych.
Celem kursu jest nabycie i rozwijanie umiejętności niezbędnych w codziennej pracy trenera, a program szkolenia koncentruje się na doskonaleniu umiejętności trenerskich poprzez rozwój osobisty. W trakcie szkolenia każdy uczestnik będzie miał możliwość bieżącego zastosowania nabytych umiejętności w praktyce pod superwizją osoby prowadzącej i grupy.
Kurs trwa łącznie 6 dni i kończy się poprowadzeniem własnego szkolenia pod Superwizją
PROGRAM KURSU:
1. Wprowadzanie w tematykę szkolenia
Podstawowe kompetencje trenera oświaty/trenera kompetencji psychologiczno-pedagogicznych.
Definicje i typologie szkoleń.
Projekt szkoleniowy- etapy.
Podstawy psychologiczno-andragogiczne uczenia się ludzi dorosłych.
2. Badanie potrzeb szkoleniowych
Poziomy i metody diagnozy potrzeb szkoleniowych placówkach oświatowych.
Szkolenia otwarte- analiza rynku edukacyjnego.
Projektowanie diagnozy potrzeb szkoleniowych i edukacyjnych.
Narzędzia wykorzystywane w badaniu potrzeb szkoleniowych (ankiety, wywiady, fokusy, obserwacje on-the-job, testy).
3. Metody pracy trenera
Konstruowanie celów szkolenia (cele ogólne, operacjonalizacja).
Szkolenia wewnętrzne: projekt szkoleniowy a cele placówki oświatowej i uczestników szkoleń.
Opracowanie scenariusza szkolenia.
Dobór i wykorzystanie metod szkoleniowych i pomocy naukowych.
Opracowanie materiałów szkoleniowych.
4. Umiejętności psychospołeczne w pracy trenera i coacha
Dynamika procesów grupowych.
Poziomy słuchania.
Słuchanie aktywne (reaktywne): pytania otwarte, parafraza, klaryfikacja.
Diagnoza stylu komunikacyjnego.
Metafora w pracy coacha.
Asertywność: konstruowanie informacji zwrotnej.
Cechy osobowościowe trenera (test kompetencji).
5. Umiejętności trenerskie
Wystąpienia publiczne (praca z kamerą).
Praca z oporem i inne trudne sytuacje szkoleniowe.
Zagadnienia organizacyjne, czyli jak przygotować zaplecze (sala szkoleniowa, sprzęt, aranżacja przestrzeni itp.).
Czynniki budowania kontaktu i zaufania.
Standardy etyczne w pracy trenera.
6. Ocena efektywności szkolenia i zwiększanie jego efektywności
Metody ewaluacji.
Model Kirkpatricka.
Sposoby zwiększenia efektywności szkoleń.
7. Proces coachingowy
Definicje i typy coachingu.
Narzędzia używane w coachingu.
Pytania w coachingu , zdania coachingowe.
KURS UMIEJĘTNOŚCI TRENERSKICH I COACHINGU – specjalizacje: Trener Oświatowy lub Trener Kompetencji Psychologiczno-Pedagogicznych
Absolwent naszego kursu posiada m.in. umiejętności prowadzenia szkoleń skierowanych do psychologów i pedagogów placówek oświatowych, rad pedagogicznych, studentów kształcących się w obszarze nauk psychologicznych i pedagogicznych.
Celem kursu jest nabycie i rozwijanie umiejętności niezbędnych w codziennej pracy trenera, a program szkolenia koncentruje się na doskonaleniu umiejętności trenerskich poprzez rozwój osobisty. W trakcie szkolenia...
Rozwiń program