Program
I. KOMPETENCJE KIEROWNICZE W ZARZĄDZANIU PRACOWNIKAMI
-Mity i fakty bycia kierownikiem
-Menedżer czy lider – określanie własnej roli
-Bycia liderem można się nauczyć – lider skuteczny/ lider nieskuteczny
-Co to są kompetencje – zestaw kompetencji menedżerskich – ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
-Postawa – jako główny element sukcesu lidera
II. DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI KIEROWNICZYCH
-Rozpoznanie własnego stylu zarządzania i jego wpływ na efekty pracy (test indywidualny)
-Czy istnieje idealny styl zarządzania – analiza przypadku
-Wpływ lidera na kształtowanie postaw pracowników
-Główne modele zachowań wpływających na sukces i skuteczność w zarządzaniu zespołem (budowanie autorytetu w zespole)
-znajomość firmy – świadomość misji, wizji i celu przedsiębiorstwa
-pewność siebie i poczucie własnej wartości
-budowanie zaufania i wiarygodność
-zarażanie entuzjazmem
-znajomość ludzi
-MBO (Zarządzanie przez Cele) czyli zgodnie z zasadą SMART
-delegowanie zadań - korzyści
-komunikacja werbalna – dogadywanie się i unikanie nieporozumień
-komunikacja niewerbalna – mowa ciała, wizerunek profesjonalisty
IV. MOTYWACJA – KLUCZ DO EFEKTYWNOŚCI
-Co motywuje współczesnych pracowników i jak to wykorzystać
-Czy każdego pracownika motywuje to samo, od czego to zależy
-Piramida potrzeb motywacyjnych wg Maslowa a jej wpływ na motywację pracowników
-Rozpoznawanie spadku motywacji u pracowników – przyczyny
-Zmiana – źródło spadku motywacji pracowników – jak nią zarządzać
-W poszukiwaniu narzędzi motywacji – narzędzia „materialne” i „niematerialne”
V. BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKA
-Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących pracownika do pracy
-Motywowanie przez dopasowanie zadań do poszczególnych pracowników – model przywództwa sytuacyjnego Kena Blancharda
-Zarządzanie i motywowanie przez trening, doradztwo, coaching – umiejętność dopasowania stylu zarządzania do doświadczenia i rodzaju pracownika
VI. CZY PIENIĄDZE SĄ SKUTECZNYM SPOSOBEM MOTYWOWANIA
-Rola wynagrodzenia i jego wpływ na wyniki pracownika
-Satysfakcja a motywacja – czyli dlaczego po podwyżce nie wzrasta jakość pracy
VII. KIJ CZY MARCHEWKA? TECHNIKI BUDOWANIA MOTYWACJI DO PRACY
I. KOMPETENCJE KIEROWNICZE W ZARZĄDZANIU PRACOWNIKAMI
-Mity i fakty bycia kierownikiem
-Menedżer czy lider – określanie własnej roli
-Bycia liderem można się nauczyć – lider skuteczny/ lider nieskuteczny
-Co to są kompetencje – zestaw kompetencji menedżerskich – ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb rozwojowych
-Postawa – jako główny element sukcesu lidera
II. DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI KIEROWNICZYCH
-Rozpoznanie własnego stylu zarządzania i jego wpływ na efekty pracy (test indywidualny)
-Czy istnieje idealny styl zarządzania ...
Rozwiń program