Program
I. KLUCZOWE ZASADY ZARZĄDZANIA PRACOWNIKAMI – O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ
1. Organizacja zespołu pracowników – zasady i cele budowania spoistości grupy
2. Warunki skuteczności pracy zespołów pracowniczych – identyfikacja z organizacją, skład zespołu, zasady współpracy i konsekwentne ich przestrzeganie
3. Cechy efektywnego zespołu – przemiana grupy w zespół
4. Budowanie autorytetu przełożonego – style przewodzenia zespołowi
II. PLANOWANIE, ORGANIZOWANIE I KIEROWNIANIE ZESPOŁEM PRACOWNIKÓW
1. Analiza kompetencji członków zespołu – KUŹNIA TALENTÓW
2. Wykorzystanie wiedzy i umiejętności poszczególnych członków zespołu – test ról zespołowych, analiza współpracy w naszym zespole
3. Wyznaczanie i hierarchia celów – precyzowanie celów, zadań (wykorzystanie metody SMART)
4. Zasady wspierania podwładnych podczas realizacji zadań
5. Korzyści wynikające z delegowania zadań
6. Sposoby monitorowania i kontroli realizacji zadań
7. Zebrania, zebrania …
• dlaczego zebrania się nie udają
• elementy zebrania: cel zebrania, tytuł, rodzaj, plan
• 7 fantastycznych metod na idealne i efektywne zebrania zespołowe
• co po spotkaniu – konsekwentne realizowanie podjętych ustaleń (budowanie odpowiedzialności i zaangażowania)
8. 5 zagrożeń, jakie stoją na drodze efektywnemu zespołowi
III. OKREŚLENIE ZASAD EFEKTYWNEGO KOMUNIKOWANIA SIĘ W ZESPOLE PRACOWNIKÓW
1. Skuteczne formy komunikowania się w zespole: wyjście z własnej Mapy Mentalnej – czyli dostrojenie
2. Kierunki i zasady przepływu informacji
3. Ocena pracy pracownika
– pozytywna informacja zwrotna (pochwała, docenienie pracy)
– motywująca krytyka, określanie punktów do poprawy (wskazówki), podsumowanie efektów pracy pracownika
4. Rola asertywnej komunikacji w kontaktach z członkami zespołu o różnych osobowościach
• asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA
• pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
IV. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
• wnioski na poziomie indywidualnym i grupowym
• indywidualny plan działań
Metody szkolenia – zasada 80/20 (zajęcia praktyczne / zajęcia teoretyczne)
• gry symulacyjne
• analiza przypadku
• wykład z prezentacją multimedialną
• rozmowa moderowana/ dyskusja
• warsztaty w grupach
• ankiety/ kwestionariusze
• metoda 4 x Jak- Jak to robisz? Jak chciałbyś to robić? Jak możesz to robić? Jak to robisz?
• bezpośrednie rozmowy z prowadzącym i/ lub uczestnikami
I. KLUCZOWE ZASADY ZARZĄDZANIA PRACOWNIKAMI – O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ
1. Organizacja zespołu pracowników – zasady i cele budowania spoistości grupy
2. Warunki skuteczności pracy zespołów pracowniczych – identyfikacja z organizacją, skład zespołu, zasady współpracy i konsekwentne ich przestrzeganie
3. Cechy efektywnego zespołu – przemiana grupy w zespół
4. Budowanie autorytetu przełożonego – style przewodzenia zespołowi
II. PLANOWANIE, ORGANIZOWANIE I KIEROWNIANIE ZESPOŁEM PRACOWNIKÓW
1. Analiza kompetencji członków zespołu – KUŹNIA TALENTÓW
2. Wy...
Rozwiń program