Program
PROGRAM SZKOLENIA
I. CO TO JEST COACHING
1. Definicja, rola i historia coachingu w zarządzaniu
2. Coaching, trening, doradztwo – różnice i podobieństwa
3. Podstawowe rodzaje i modele coachingu
4. Czym coaching w zarządzaniu nie jest i nie powinien być
II. KIEDY I JAK STOSOWAĆ COACHING
1. Czy coachingowy styl zarządzania jest dobry na wszystko – kiedy stosować coaching, a kiedy inne metody rozwojowe
2. Coaching w biznesie
3. Zalety stosowania coachingowego stylu zarządzania – czyli nauka zmiany perspektywy
III. PRZEŁOŻONY – COACH – CZYLI KTO?
1. Rola i podstawowe zadania menedżera – coacha
2. Samoocena coacha – jaki styl zarządzania mnie charakteryzuje
3. Cechy, umiejętności i postawa coacha:
• zaakceptowanie zmian
• umiejętność budowania relacji z pracownikami
• aktywne słuchanie
• docenianie/ pochwała
• szacunek
• udzielanie motywującej krytycznej informacji zwrotnej
IV. PROCES COACHINGOWY – ETAPY ROZMOWY COACHINGOWEJ Z PRACOWNIKIEM
1. Zawieranie kontraktu
2. Określenie potrzeb i celów
3. Cechy dobrego celu
V. MOCNE PYTANIA COACHINGOWE
1. Zadawanie pytań w coachingu – dobre pytania coachingowe
2. Moc zadawania pytań otwartych
• pytam, aby się dowiedzieć
• pytam, aby rozwijać
• pytam, aby skłaniać do samodzielnego myślenia
VI. TECHNIKI I NARZĘDZIA W COACHINGU ZARZĄDCZYM. MINI SESJE COACHINGOWE Z UDZIAŁEM UCZESTNIKÓW
VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
1. Wnioski na poziomie indywidualnym i grupowym
2. Indywidualny plan działań
Oto niektóre z umiejętności, które uczestnicy szkolenia nabędą po jego zakończeniu:
• poznają założenia coachingowego stylu zarządzania i jego wpływu na motywowanie i rozwój pracowników
• odkryją różnice między tradycyjnym sposobem zarządzania, a zarządzaniem w dobie 21. wieku, jaki stanowi coaching
• nauczą się efektywnie stosować metody coachingowe w codziennym zarządzaniu pracownikami, co pozwoli na ich lepszy rozwój
• poznają elementy skutecznych rozmów rozwojowych (coachingowych) ze swoimi pracownikami
• nauczą się, jak pomagać pracownikom w samodzielnym rozwiązywaniu problemów
• nauczą się stosować techniki coachingowe w różnych aspektach relacji zawodowych
PROGRAM SZKOLENIA
I. CO TO JEST COACHING
1. Definicja, rola i historia coachingu w zarządzaniu
2. Coaching, trening, doradztwo – różnice i podobieństwa
3. Podstawowe rodzaje i modele coachingu
4. Czym coaching w zarządzaniu nie jest i nie powinien być
II. KIEDY I JAK STOSOWAĆ COACHING
1. Czy coachingowy styl zarządzania jest dobry na wszystko – kiedy stosować coaching, a kiedy inne metody rozwojowe
2. Coaching w biznesie
3. Zalety stosowania coachingowego stylu zarządzania – czyli nauka zmiany perspektywy
III. PRZEŁOŻONY – COACH – CZYLI KTO?
1. Rola i...
Rozwiń program