Program
I. Linia czasu i przekonania
Moduł uczy rozpoznawać, w jaki sposób ludzie tworzą mapę swojej „czasoprzestrzeni”, czyli jak kodują upływ czasu oraz poszczególne zdarzenia. Indywidualna linia czasu wyjaśnia jeden z najistotniejszych elementów subiektywnej rzeczywistości, który jest odpowiedzialny m.in. za organizację czasu, zdolność planowania przyszłości, stopień dostępu do swoich zasobów itp. Ponadto moduł dostarcza podstawowej wiedzy na temat kształtowania się przekonań oraz ich wpływu na nasze życie. Poznajemy tu także sposoby aktualizowania swoich przekonań w sposób, który dostosowuje je do naszych obecnych możliwości.
II. Wartości i ich systemy
Co jest dla nas ważne, co ma sens, co motywuje do działania? W jaki sposób są uporządkowane nasze wartości, tworząc unikalną hierarchę? Jak to wszystko wpływa na naszą motywację, decyzje, styl życia i działania? W jaki sposób harmonizować swój system wartości? Jak dopasować do niego nasze działania, aby zwiększyć spójność i satysfakcję? Ta część szkolenia pomaga odpowiedzieć na powyższe pytania oraz na wiele innych dotyczących jakże ważnego poziomu naszego funkcjonowania, jakim jest sfera wartości.
III. Wartości i inteligencja emocjonalna
Gdy wartości nie są respektowane, rodzą się emocje, które nas o tym informują. Umiejętność odczytywania zawartych w nich przekazów oraz podejmowania działań „korekcyjnych” to jeden z ważnych aspektów inteligencji emocjonalnej w ujęciu NLP. Sfera uczuć przestaje wtedy być czymś enigmatycznym, lecz staje się cennym źródłem wiedzy o skutkach naszych działań (emocja jako informacja zwrotna). Uczymy się także konstruktywnie wpływać na nasze wewnętrzne stany, uwalniać się od przytłaczających emocji i zamieniać je na bardziej wspierające.
IV. Zastosowanie linii czasu do zmiany emocji i przekonań
Poznaliśmy już linię czasu jako subiektywny sposób kodowania chronologii zdarzeń i doświadczeń. Teraz uczymy się metod, które wykorzystują model linii czasu do wprowadzania pożądanych zmian. Odkrywamy, jak dzięki swego rodzaju „podróżom w czasie” można dokonywać wspierającej korekty sposobu przeżywania przeszłości, wzmacniać swoje Ja na różnych etapach życia, programować swoją przyszłość i dokonywać wielu innych pozytywnych zmian.
V. Emocje, tożsamość, role
Stopniowo wspinamy się na coraz wyższe poziomy funkcjonowania. Tym razem sięgamy do poziomu tożsamości, który wywiera przemożny wpływ na to, z czym się identyfikujemy oraz na role, które pełnimy w życiu. Ten poziom jest zwykle rzadko uświadamiany sobie przez ludzi. W tej części szkolenia uczestnicy otrzymują użyteczne narzędzia osiągania większej świadomości i harmonii na poziomie tożsamości.
VI. Tożsamość, misja i wizja przyszłości
Moduł pomaga odkrywać swoją „tożsamość centralną”, która daje nam głębokie poczucie tego kim i czym jesteśmy, wykraczające poza poszczególne role. Poszukujemy również nadrzędnego zadania, jakie mamy do spełnienia w życiu. Odkrywamy misję, która wykracza poza jednostkowe cele, a równocześnie łączy je i nadaje im sens. Uświadomienie sobie po co robimy „to wszystko”, dla jakich wyższych racji, znacząco wzmacnia motywację i jest jednym z czołowych czynników sukcesu, co potwierdzają przykłady wielu wybitnych jednostek.
VII. Modelowanie cz. I
„Modelowanie to istota NLP” – tak twierdzą twórcy tego systemu. Metamodel językowy jest w dużym stopniu wynikiem modelowania umiejętności precyzyjnej komunikacji Virginii Satir i Fritza Perlsa. Z kolei model Miltona, zestaw lingwistycznych wzorców komunikowania się z nieświadomością, powstał dzięki obserwacji sposobu pracy Miltona Ericksona. Strategia kreatywności Walta Disneya to kolejny przykład praktycznego modelowania kompetencji. Podczas tego modułu uczestnicy poznają sposoby samodzielnego modelowania dowolnych kompetencji. Tutaj cała dotychczasowa wiedza NLP służy nie tyle rozwiązywaniu problemów, co rozwijaniu mocnych stron w oparciu o pozytywne wzorce, których dostarcza nam otoczenie.
VIII. Modelowanie cz. II
Podczas tego modułu utrwalamy i poszerzamy umiejętności modelowania oraz poznajemy dalsze obszary jego zastosowań. Zapoznajemy się również z zaawansowanymi metodami rozwiniętymi w drodze modelowania kompetencji wybitnych jednostek.
IX. Integralne narzędzia zmiany
Ten moduł dostarcza zestawu bardziej złożonych metod, zaliczanych przez wielu autorów do NLP nowej generacji. Łączą one w sobie wiele z poznanych wcześniej modeli i technik, lecz tworząc z nich nowe narzędzia. W ten sposób ta część szkolenia pomaga zintegrować przerobiony wcześniej materiał, ukazuje zróżnicowane sposoby i obszary jego zastosowań, a równocześnie zapoznaje z nowatorskimi procedurami, przydatnymi w wielu obszarach działalności.
X. Ewaluacja
Ewaluacja daje możliwość w bezpiecznych warunkach, pod okiem trenera, przećwiczyć w całości cały proces wprowadzania zmian – rozpoczynając od rozpoznania i zrozumienia rodzaju i struktury problemu, poprzez wybór i zastosowanie metody, która problem pomoże rozwiązać, aż po jego rozwiązanie i realizację celu (lub co najmniej zapoczątkowanie tego procesu). Na poziomie Mistrza proces ten obejmuje także wyższe poziomy neurologiczne i adresowane do nich metody. Uczestnicy otrzymują informacje zwrotne i praktyczne wskazówki, pomagające im doskonalić umiejętności i wiedzę zdobyte podczas szkolenia.
Zastrzegamy sobie możliwość wprowadzania zmian w programach naszych szkoleń (np. zmianę kolejności niektórych elementów programu – zależnie od dynamiki procesu dydaktycznego lub wprowadzenie do niego dodatkowych elementów). Niektóre fragmenty szkolenia (szczególnie podczas końcowej ewaluacji) mogą być filmowane w celu dokonania dokładniejszej analizy procesu edukacji i sformułowania bardziej precyzyjnej informacji zwrotnej dla uczestników.
I. Linia czasu i przekonania
Moduł uczy rozpoznawać, w jaki sposób ludzie tworzą mapę swojej „czasoprzestrzeni”, czyli jak kodują upływ czasu oraz poszczególne zdarzenia. Indywidualna linia czasu wyjaśnia jeden z najistotniejszych elementów subiektywnej rzeczywistości, który jest odpowiedzialny m.in. za organizację czasu, zdolność planowania przyszłości, stopień dostępu do swoich zasobów itp. Ponadto moduł dostarcza podstawowej wiedzy na temat kształtowania się przekonań oraz ich wpływu na nasze życie. Poznajemy tu także sposoby aktualizowania swoich przekonań w...
Rozwiń program
Warunki przyjęcia: | Kurs na poziomie Mistrza Praktyka przeznaczony jest dla osób posiadających certyfikat Praktyka NLP. |
---|
Dyplom: | Kurs kończy się uzyskaniem Certyfikatu „Mistrz Praktyk NLP” (NLP Master Practitioner). |
---|
Potwierdzeniem rezerwacji miejsca na kursie jest dokonanie wpłaty zgodnie z wybraną formą płatności. Potwierdzeniem uczestnictwa w kursie jest uiszczenie całościowej wpłaty lub pierwszej raty oraz dostarczenie wypełnionego formularza zgłoszeniowego.
Terminy
Cena
8400 zł brutto/ całość
Cena w przedpłacie do 20 grudnia br. 7900 zł
Miejsce szkolenia
ul. Niedzielskiego 2e lok. 12
01-875 Warszawa
Polska
Tagi: mistrz, nlp, Mistrz NLP, Master
Ostatnia aktualizacja: 15 październik 2017