Program
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych zasad motywowania pracowników, a także praktyczne przećwiczenie konkretnych elementów, związanych z motywowaniem. Podczas szkolenia będą poruszane zagadnienia związane z teoriami motywacyjnymi, praktycznym motywowaniem pracowników, prowadzeniem rozmów oceniająco-motywujących, a także systemami motywacyjnymi i praktycznymi rozwiązaniami stosowanymi w firmach.
1. Podstawowe teorie motywacyjne
Teoria Maslowa
Teoria Herzberga
Teoria Mc Gregora
2. Zasady motywowanie pracowników
Motywowanie przez nagradzanie i karanie
Pomysły na działania motywujące
Finansowe i pozafinansowe motywatory
3. Rola i zadania menedżera w procesie motywacyjnym
Komunikacja z pracownikiem
Motywowanie przez delegowanie uprawnień
Czego potrzebują ludzie by być zmotywowanym?
Postawa menedżera a motywacja pracownika
Pochwała i krytyka – jak je stosować by były skuteczne
4. Motywowanie pracownika w oparciu o model kierowania Blancharda
5. Kultura organizacyjna w motywowaniu pracowników (wartości, normy, wytwory)
6. Dostosowanie działań zarządczych do indywidualnych zachowań pracowników
7. Systemy motywacyjne
Motywacyjny system wynagradzania za pracę
Planowanie ścieżek rozwoju i kariery
Zaangażowanie stopniowane
8. Błędy w motywowaniu pracowników
9. Reguły skutecznego motywowania
10. System oceny pracowników, jako element motywowania
11. Zasady prowadzenia oceny pracowniczej
o Słabe i mocne strony systemów ocen
o Tworzenie formularzy oceny i arkuszy obserwacyjnych
o Przygotowanie pracowników do wdrożenia systemu ocen
o Udzielanie informacji zwrotnej
12. Prowadzenie rozmów motywująco-oceniających z pracownikiem
o Efektywna rozmowa
o Etapy prowadzenia rozmowy
o Umiejętności interpersonalne podczas rozmowy
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom skutecznych zasad motywowania pracowników, a także praktyczne przećwiczenie konkretnych elementów, związanych z motywowaniem. Podczas szkolenia będą poruszane zagadnienia związane z teoriami motywacyjnymi, praktycznym motywowaniem pracowników, prowadzeniem rozmów oceniająco-motywujących, a także systemami motywacyjnymi i praktycznymi rozwiązaniami stosowanymi w firmach.
1. Podstawowe teorie motywacyjne
Teoria Maslowa
Teoria Herzberga
Teoria Mc Gregora
2. Zasady motywowanie pracowników
Motywowanie przez na...
Rozwiń program