Języki i filologie obceMedycyna i zdrowiePrawo jazdyKosmetyka i urodaKomputery i InternetTurystyka, hotelarstwo i gastronomiaKsięgowość, kadry i finanse
Tematyka: | Biznes i zarządzanie » Zarządzanie |
---|
Program
Kontekst projektu
Certyfikacje PMI (wymagania, proces certyfikacji, utrzymanie certyfikatów)
Definicje projektu, portfela i programu
Wpływ struktur organizacyjnych na projekt
Interakcje pomiędzy portfelem, programem a projektem
Identyfikacja czynników środowiskowych projektu oraz ich wpływu na planowanie i realizację
Cykl życia projektu (konsekwencje różnych konfiguracji faz projektu (jedna faza, sekwencyjne, równoległe),powody i konsekwencje różnych podejść do planowania (przewidywalne, iteracyjne, adaptatywne/zwinne)
Ograniczenia poza „żelaznym trójkątem”
Cykl Deminga (PDCA)
Procesy w projekcie (grupy procesów, rola na poszczególnych etapach projektu, ciągłe doskonalenie procesów zarządzania projektem)
Procesy integracji
Inicjacja projektu (uzasadnienie biznesowe, relacja pomiędzy PM’em a sponsorem, rola karty projektu)
Budowanie planu zarządzania projektem (rola planów zarządzania, kluczowe plany bazowe, inne dokumenty (np. rejestry))
Zintegrowane zarządzanie zmianami (budowa i rola ciał zarządzających zmianami, procesy zarządzania zmianami)w praktyce
Zarządzanie konfiguracją w praktyce
Powiązania pomiędzy procesami planowania, realizacji, monitorowania i zarządzaniem zmianą
Zamykanie projektu krok po kroku
Interesariusze projektu
Identyfikacja interesariuszy
Różne podejścia do analizy interesariuszy
Planowanie strategii wobec interesariuszy
Zarządzanie zaangażowaniem interesariuszy w praktyce (w tym kluczowe kompetencje po stronie PM’a)
Zarządzanie zakresem
Różnice pomiędzy wymaganiami a zakresem
Techniki zbierania i śledzenia wymagań
Różne podejścia do planowania zakresu (sztywny zakres, rolling-wave planning, podejście zwinne)
Podstawy tworzenia WBS
Przeznaczenie i powiązania pomiędzy WBS, diagramem sieciowym i wykresem Gantt’a
Odbiór produktów cząstkowych projektu
Monitorowanie zakresu i potencjalne problemy (scope creep, gold plating)
Zarządzanie harmonogramem
Różnice pomiędzy pakietami prac a zadaniami i ich praktyczne konsekwencje
Pracochłonność vs. czas trwania
Techniki szacowania czasu trwania zadań
Rola diagramu sieciowego w planowaniu
Harmonogramowanie (ścieżka krytyczna, wprowadzenie do łańcucha krytycznego, harmonogramowanie w podejściu zwinnym)
Techniki optymalizacji harmonogramu i ryzyka z nimi związane
Podejścia do monitorowania harmonogramu
Zarządzanie zasobami
Struktura podziału zasobów (RBS) i jej rola w planowaniu
Techniki szacowania zasobów
Procesy zarządzania zespołem w praktyce
Planowanie zarządzania zespołem
Typowe błędy w ocenie kompetencji i rekrutacji
Fazy rozwoju zespołu – model Tuckman’a
Źródła władzy w zespole i związane z nimi ryzyka
Podejścia do konfliktów i ich skuteczność
Motywacja w zespole projektowym (Maslow, Herzberg, McClelland)
Zarządzanie kosztami
Podstawy estymacji kosztów
Poziomy szacowania na różnych etapach projektu
Proces budżetowania projektu
Finansowanie projektu – koordynacja wpływów z wydatkami
Rezerwy budżetowe – rodzaje i rola
Monitorowanie projektu przy pomocy metody Earned Value: podstawy metody, podstawowe wskaźniki (SPI, SV, CPI, CV, EAC, VAC, TCPI) i ich interpretacja
Ryzyko w projekcie
Apetyt i tolerancja na ryzyko
Ryzyko a niepewność
Cykl zarządzania ryzykiem
Rola struktury podziału ryzyk (RBS)
Narzędzia identyfikacji
Analiza jakościowa i ilościowa
Metajęzyk ryzyka i jego wpływ na możliwe momenty wpływu na ryzyko
Odpowiedzi na zagrożenia
Ryzyka wtórne i rezydualne
Praktyczne podejście do zarządzania szansami
Komunikacja ryzyka
Powiązania procesów zarządzania ryzykiem z pozostałą częścią planów
Zamówienia w projekcie
Procesy i kluczowe dokumenty związane z zamówieniami
Rodzaje kontraktów i związane z nimi ryzyka dla poszczególnych stron
Jakość w projekcie
Jakość a klasa – różnice i ich konsekwencje w projekcie
Dokładność a precyzja – typowe błędy i ich konsekwencje
Filozofia zarządzania jakością – kluczowe zasady
Koszty jakości
Pułapki i konsekwencje podejścia opartego na testach
Kontrola a zapewnienie jakości
Podstawowe narzędzia zarządzania jakością
Ciągłe doskonalenie procesów zarządzania (pogłębienie w stosunku do pierwszego dnia)
Komunikacja w projekcie
Struktura procesu komunikacji i ryzyka w poszczególnych jej elementach
Plan zarządzania komunikacją – rola i przykładowa struktura
Raportowanie w projekcie – podsumowanie procesu i praktyczne wskazówki
Podsumowanie
Procesy ”z lotu ptaka”
Kluczowe przepływy (planowanie, cykl życia produktów, monitoring i raportowanie)
Podejścia do rozwoju kompetencji PM
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej.
Certyfikacje PMI (wymagania, proces certyfikacji, utrzymanie certyfikatów)
Definicje projektu, portfela i programu
Wpływ struktur organizacyjnych na projekt
Interakcje pomiędzy portfelem, programem a projektem
Identyfikacja czynników środowiskowych projektu oraz ich wpływu na planowanie i realizację
Cykl życia projektu (konsekwencje różnych konfiguracji faz projektu (jedna faza, sekwencyjne, równoległe),powody i konsekwencje różnych podejść do planowania (przewidywalne, iteracyjne, adaptatywne/zwinne)
Ograniczenia poza „żelaznym trójkątem”
Cykl Deminga (PDCA)
Procesy w projekcie (grupy procesów, rola na poszczególnych etapach projektu, ciągłe doskonalenie procesów zarządzania projektem)
Procesy integracji
Inicjacja projektu (uzasadnienie biznesowe, relacja pomiędzy PM’em a sponsorem, rola karty projektu)
Budowanie planu zarządzania projektem (rola planów zarządzania, kluczowe plany bazowe, inne dokumenty (np. rejestry))
Zintegrowane zarządzanie zmianami (budowa i rola ciał zarządzających zmianami, procesy zarządzania zmianami)w praktyce
Zarządzanie konfiguracją w praktyce
Powiązania pomiędzy procesami planowania, realizacji, monitorowania i zarządzaniem zmianą
Zamykanie projektu krok po kroku
Interesariusze projektu
Identyfikacja interesariuszy
Różne podejścia do analizy interesariuszy
Planowanie strategii wobec interesariuszy
Zarządzanie zaangażowaniem interesariuszy w praktyce (w tym kluczowe kompetencje po stronie PM’a)
Zarządzanie zakresem
Różnice pomiędzy wymaganiami a zakresem
Techniki zbierania i śledzenia wymagań
Różne podejścia do planowania zakresu (sztywny zakres, rolling-wave planning, podejście zwinne)
Podstawy tworzenia WBS
Przeznaczenie i powiązania pomiędzy WBS, diagramem sieciowym i wykresem Gantt’a
Odbiór produktów cząstkowych projektu
Monitorowanie zakresu i potencjalne problemy (scope creep, gold plating)
Zarządzanie harmonogramem
Różnice pomiędzy pakietami prac a zadaniami i ich praktyczne konsekwencje
Pracochłonność vs. czas trwania
Techniki szacowania czasu trwania zadań
Rola diagramu sieciowego w planowaniu
Harmonogramowanie (ścieżka krytyczna, wprowadzenie do łańcucha krytycznego, harmonogramowanie w podejściu zwinnym)
Techniki optymalizacji harmonogramu i ryzyka z nimi związane
Podejścia do monitorowania harmonogramu
Zarządzanie zasobami
Struktura podziału zasobów (RBS) i jej rola w planowaniu
Techniki szacowania zasobów
Procesy zarządzania zespołem w praktyce
Planowanie zarządzania zespołem
Typowe błędy w ocenie kompetencji i rekrutacji
Fazy rozwoju zespołu – model Tuckman’a
Źródła władzy w zespole i związane z nimi ryzyka
Podejścia do konfliktów i ich skuteczność
Motywacja w zespole projektowym (Maslow, Herzberg, McClelland)
Zarządzanie kosztami
Podstawy estymacji kosztów
Poziomy szacowania na różnych etapach projektu
Proces budżetowania projektu
Finansowanie projektu – koordynacja wpływów z wydatkami
Rezerwy budżetowe – rodzaje i rola
Monitorowanie projektu przy pomocy metody Earned Value: podstawy metody, podstawowe wskaźniki (SPI, SV, CPI, CV, EAC, VAC, TCPI) i ich interpretacja
Ryzyko w projekcie
Apetyt i tolerancja na ryzyko
Ryzyko a niepewność
Cykl zarządzania ryzykiem
Rola struktury podziału ryzyk (RBS)
Narzędzia identyfikacji
Analiza jakościowa i ilościowa
Metajęzyk ryzyka i jego wpływ na możliwe momenty wpływu na ryzyko
Odpowiedzi na zagrożenia
Ryzyka wtórne i rezydualne
Praktyczne podejście do zarządzania szansami
Komunikacja ryzyka
Powiązania procesów zarządzania ryzykiem z pozostałą częścią planów
Zamówienia w projekcie
Procesy i kluczowe dokumenty związane z zamówieniami
Rodzaje kontraktów i związane z nimi ryzyka dla poszczególnych stron
Jakość w projekcie
Jakość a klasa – różnice i ich konsekwencje w projekcie
Dokładność a precyzja – typowe błędy i ich konsekwencje
Filozofia zarządzania jakością – kluczowe zasady
Koszty jakości
Pułapki i konsekwencje podejścia opartego na testach
Kontrola a zapewnienie jakości
Podstawowe narzędzia zarządzania jakością
Ciągłe doskonalenie procesów zarządzania (pogłębienie w stosunku do pierwszego dnia)
Komunikacja w projekcie
Struktura procesu komunikacji i ryzyka w poszczególnych jej elementach
Plan zarządzania komunikacją – rola i przykładowa struktura
Raportowanie w projekcie – podsumowanie procesu i praktyczne wskazówki
Podsumowanie
Procesy ”z lotu ptaka”
Kluczowe przepływy (planowanie, cykl życia produktów, monitoring i raportowanie)
Podejścia do rozwoju kompetencji PM
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej.
Kontekst projektu
Certyfikacje PMI (wymagania, proces certyfikacji, utrzymanie certyfikatów)
Definicje projektu, portfela i programu
Wpływ struktur organizacyjnych na projekt
Interakcje pomiędzy portfelem, programem a projektem
Identyfikacja czynników środowiskowych projektu oraz ich wpływu na planowanie i realizację
Cykl życia projektu (konsekwencje różnych konfiguracji faz projektu (jedna faza, sekwencyjne, równoległe),powody i konsekwencje różnych podejść do planowania (przewidywalne, iteracyjne, adaptatywne/zwinne)
Ograniczenia poza „żelaznym trójkątem”
Cykl...
Certyfikacje PMI (wymagania, proces certyfikacji, utrzymanie certyfikatów)
Definicje projektu, portfela i programu
Wpływ struktur organizacyjnych na projekt
Interakcje pomiędzy portfelem, programem a projektem
Identyfikacja czynników środowiskowych projektu oraz ich wpływu na planowanie i realizację
Cykl życia projektu (konsekwencje różnych konfiguracji faz projektu (jedna faza, sekwencyjne, równoległe),powody i konsekwencje różnych podejść do planowania (przewidywalne, iteracyjne, adaptatywne/zwinne)
Ograniczenia poza „żelaznym trójkątem”
Cykl...