Języki i filologie obceMedycyna i zdrowiePrawo jazdyKosmetyka i urodaKomputery i InternetTurystyka, hotelarstwo i gastronomiaKsięgowość, kadry i finanse
Tematyka: | Prawo i nauki społeczne » Prawo i administracja |
---|
Program
Praktyczne ujęcie Prawa zamówień publicznych dla wykonawców w świetle nadchodzących zmian - warsztat dla zaawansowanych
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest wyłapywanie kluczowych różnic między wynikającymi z nowych dyrektyw procedurami, a obowiązującymi dzisiaj przepisami prawa.
Szczegóły merytoryczne
- Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu;
- Elektronizacja zamówień publicznych (e-Procurement);
- Odmienne zasady przy aneksowaniu zawartej umowy;
- Nowe ograniczenia w zasadzie jawności;
- Zmiany w środkach ochrony prawnej;
Łukasz Czaban
- Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: setki szkoleń, tysiące godzin wykładowych z zamówień publicznych.
- W latach od 2008 do 2009 uczestnik obrad Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy – autor poprawki.
- Do 2004 r. ekspert zamówień publicznych w urzędzie Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.
- Autor książek i publikacji z zakresu zamówień publicznych.
PEŁNY PROGRAM SZKOLENIA
1. POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
a) Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- jednolity europejski dokument zamówienia jako uproszczona forma oceny właściwości wykonawcy;
- zakaz żądania dokumentów, którymi zamawiający dysponuje lub które może pobrać z ogólnie dostępnych i bezpłatnych baz danych;
- promowanie dzielenia zamówień na mniejsze części;
- limity dotyczące warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej;
- Poleganie na zasobach innych podmiotów - wprowadzenie wymogu aby podmiot, na którego wiedzę i doświadczenie powołuje się wykonawca brał udział w wykonaniu zamówienia;
b) Elektronizacja zamówień publicznych (e-Procurement):
- obowiązkowa komunikacja elektroniczna między wykonawcą i zamawiającym;
- składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu poprzez profil nabywcy;
- wykorzystanie elektronicznej platformy zamówień publicznych (e-Zamówienia) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz w sprawozdawczości dotyczącej zamówień publicznych;
- nowe narzędzia udzielania zamówień - katalogi elektroniczne.
c) Kryteria oceny ofert:
- promowanie wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, a nie oferty z najniższą ceną;
- przypadki umożliwiające dopuszczenie stosowanie wyłącznie kryterium najniższej ceny;
- Kryteria wymierne i niewymierne;
d) Ograniczania w zakresie jawności postępowania:
- zasady udostępnienia dokumentacji z postępowania;
- brak obowiązku udostępniania protokołu wraz załącznikami (w tym m.in. ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
e) większa elastyczność w zakresie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
2. REALIZACJA ZAWARTEJ UMOWY.
a) Uregulowanie warunków wprowadzania zmian do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego
b) Odstąpienie od umowy.
c) Zamówienia dodatkowe i uzupełniające jako sposób zwiększenia zakresu i wartości kontraktu.
d) Czy roboty dodatkowe to to samo co zamówienia dodatkowe.
e) Forma umówionego wynagrodzenia – czy wynagrodzenie ryczałtowe rzeczywiście nie może być waloryzowane.
f) Obowiązek waloryzacji ceny w przypadku zmiany obowiązujących przepisów w zakresie podatków, składek na ubezpieczenia społeczne oraz najniższego wynagrodzenia.
3. MECHANIZMY OBRONY PRZED BŁĘDAMI POPEŁNIANYMI PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO - ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ.
a) Rozszerzenie zakresu czynności, na które przysługuje odwołanie w postępowaniach prowadzonych w procedurze krajowej
b) Uwzględnienie w przepisach prawa rozporządzenia Rady (EWG, EURATOM) nr 1182/71 z dnia 3 czerwca 1971 roku mówiącego o nieuwzględnianiu przy liczeniu terminu wyrażonego w dniach dni ustawowo wolne od pracy, niedziel i sobót.
c) Ochrona wykonawcy w sytuacji kiedy odwołanie nie przysługuje:
- „Informacja o stwierdzonych naruszeniach” co to jest, kiedy ma zastosowanie i jaka jest jej skuteczność?
- obowiązki zamawiającego po otrzymaniu „informacji o stwierdzonych naruszeniach”.
d) Odwołanie w „małych” i „dużych“ zamówieniach:
- wpis, forma i terminy na wnoszenie odwołań – kiedy odwołanie jest wniesione nieskutecznie?
- wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym, zgłaszanie przystąpienia do postępowania odwoławczego, instytucja „sprzeciwu“,
- odpowiedź na odwołanie – co to jest?, kiedy można uniknąć rozprawy przed KIO?
- koszty postępowania odwoławczego - omówienie wariantów,
- złożenie odwołanie w formie elektronicznej.
e) Kontrola zamówień przez Prezesa Urzędu.
4. KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest wyłapywanie kluczowych różnic między wynikającymi z nowych dyrektyw procedurami, a obowiązującymi dzisiaj przepisami prawa.
Szczegóły merytoryczne
- Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu;
- Elektronizacja zamówień publicznych (e-Procurement);
- Odmienne zasady przy aneksowaniu zawartej umowy;
- Nowe ograniczenia w zasadzie jawności;
- Zmiany w środkach ochrony prawnej;
Łukasz Czaban
- Trener zamówień publicznych od 2004 roku, na koncie: setki szkoleń, tysiące godzin wykładowych z zamówień publicznych.
- W latach od 2008 do 2009 uczestnik obrad Komisji Gospodarki nad nowelizacją ustawy – autor poprawki.
- Do 2004 r. ekspert zamówień publicznych w urzędzie Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.
- Autor książek i publikacji z zakresu zamówień publicznych.
PEŁNY PROGRAM SZKOLENIA
1. POSTĘPOWANIE O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO.
a) Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- jednolity europejski dokument zamówienia jako uproszczona forma oceny właściwości wykonawcy;
- zakaz żądania dokumentów, którymi zamawiający dysponuje lub które może pobrać z ogólnie dostępnych i bezpłatnych baz danych;
- promowanie dzielenia zamówień na mniejsze części;
- limity dotyczące warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności ekonomicznej;
- Poleganie na zasobach innych podmiotów - wprowadzenie wymogu aby podmiot, na którego wiedzę i doświadczenie powołuje się wykonawca brał udział w wykonaniu zamówienia;
b) Elektronizacja zamówień publicznych (e-Procurement):
- obowiązkowa komunikacja elektroniczna między wykonawcą i zamawiającym;
- składanie ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu poprzez profil nabywcy;
- wykorzystanie elektronicznej platformy zamówień publicznych (e-Zamówienia) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz w sprawozdawczości dotyczącej zamówień publicznych;
- nowe narzędzia udzielania zamówień - katalogi elektroniczne.
c) Kryteria oceny ofert:
- promowanie wyboru oferty najkorzystniejszej ekonomicznie, a nie oferty z najniższą ceną;
- przypadki umożliwiające dopuszczenie stosowanie wyłącznie kryterium najniższej ceny;
- Kryteria wymierne i niewymierne;
d) Ograniczania w zakresie jawności postępowania:
- zasady udostępnienia dokumentacji z postępowania;
- brak obowiązku udostępniania protokołu wraz załącznikami (w tym m.in. ofert i wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
e) większa elastyczność w zakresie unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
2. REALIZACJA ZAWARTEJ UMOWY.
a) Uregulowanie warunków wprowadzania zmian do treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego
b) Odstąpienie od umowy.
c) Zamówienia dodatkowe i uzupełniające jako sposób zwiększenia zakresu i wartości kontraktu.
d) Czy roboty dodatkowe to to samo co zamówienia dodatkowe.
e) Forma umówionego wynagrodzenia – czy wynagrodzenie ryczałtowe rzeczywiście nie może być waloryzowane.
f) Obowiązek waloryzacji ceny w przypadku zmiany obowiązujących przepisów w zakresie podatków, składek na ubezpieczenia społeczne oraz najniższego wynagrodzenia.
3. MECHANIZMY OBRONY PRZED BŁĘDAMI POPEŁNIANYMI PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO - ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ.
a) Rozszerzenie zakresu czynności, na które przysługuje odwołanie w postępowaniach prowadzonych w procedurze krajowej
b) Uwzględnienie w przepisach prawa rozporządzenia Rady (EWG, EURATOM) nr 1182/71 z dnia 3 czerwca 1971 roku mówiącego o nieuwzględnianiu przy liczeniu terminu wyrażonego w dniach dni ustawowo wolne od pracy, niedziel i sobót.
c) Ochrona wykonawcy w sytuacji kiedy odwołanie nie przysługuje:
- „Informacja o stwierdzonych naruszeniach” co to jest, kiedy ma zastosowanie i jaka jest jej skuteczność?
- obowiązki zamawiającego po otrzymaniu „informacji o stwierdzonych naruszeniach”.
d) Odwołanie w „małych” i „dużych“ zamówieniach:
- wpis, forma i terminy na wnoszenie odwołań – kiedy odwołanie jest wniesione nieskutecznie?
- wezwanie do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym, zgłaszanie przystąpienia do postępowania odwoławczego, instytucja „sprzeciwu“,
- odpowiedź na odwołanie – co to jest?, kiedy można uniknąć rozprawy przed KIO?
- koszty postępowania odwoławczego - omówienie wariantów,
- złożenie odwołanie w formie elektronicznej.
e) Kontrola zamówień przez Prezesa Urzędu.
4. KONSULTACJE, PYTANIA I ODPOWIEDZI W SPRAWACH
Praktyczne ujęcie Prawa zamówień publicznych dla wykonawców w świetle nadchodzących zmian - warsztat dla zaawansowanych
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest wyłapywanie kluczowych różnic między wynikającymi z nowych dyrektyw procedurami, a obowiązującymi dzisiaj przepisami prawa.
Szczegóły merytoryczne
- Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu;
- Elektronizacja zamówień publicznych (e-Procurement);
- Odmienne zasady przy aneksowaniu zawartej umowy;
- Nowe ograniczenia w zasadzie jawności;
- Zmiany w środkach ochrony prawnej;
Łukas...
Zapraszamy na szkolenie, którego celem jest wyłapywanie kluczowych różnic między wynikającymi z nowych dyrektyw procedurami, a obowiązującymi dzisiaj przepisami prawa.
Szczegóły merytoryczne
- Wykazywanie spełniania warunków udziału w postępowaniu;
- Elektronizacja zamówień publicznych (e-Procurement);
- Odmienne zasady przy aneksowaniu zawartej umowy;
- Nowe ograniczenia w zasadzie jawności;
- Zmiany w środkach ochrony prawnej;
Łukas...