Języki i filologie obceMedycyna i zdrowiePrawo jazdyKosmetyka i urodaKomputery i InternetTurystyka, hotelarstwo i gastronomiaKsięgowość, kadry i finanse
Tematyka: | Prawo i nauki społeczne » Prawo i administracja |
---|
Program
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
-Ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne
2. Specyfika zamówień informatycznych
-Wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT
3. Prawne aspekty zamówień w branży IT
-Wprowadzenie
-Zakres pojęcia „oprogramowania open souce”
-Rodzaje oprogramowania własnościowego
-Licencje wolnego oprogramowania
-Otwarte standardy
-Przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie
4. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego
-Rzeczywiste potrzeby zamawiającego
-Określenie przedmiotu zamówienia IT
5. Konkurencyjność w IT
-Obowiązek zapewnienia konkurencyjności na rynku IT
-Zakaz ustalania preferencji w opisie na zamówienie informatyczne
-Bezpośrednie oraz pośrednie przykłady naruszania zasady uczciwej konkurencji w IT
-Zasada uczciwej konkurencji a Rekomendacje Prezesa UZP
6. Opis przedmiotu zamówienia IT
-Wprowadzenie
-Opis przedmiotu zamówienia informatycznego w Rekomendacjach Prezesa UZP
-Sposoby dokonywania opisu przedmiotu zamówienia IT
-„Produkt równoważny”, parametry równoważności oraz oferta równoważna
-Obowiązek określenia parametrów w SIWZ
-Opis przedmiotu zamówienia na dostawy IT
-Konsekwencje wadliwego opisu
-Możliwość odstąpienia od opisu
7. Opisywanie „równoważności” a kwestia oceny ofert
8. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na IT
-Określenie obligatoryjnych oraz fakultatywnych warunków udziału w postępowaniu o zamówienie na IT
9. Kryteria oceny ofert w świetle nowelizacji z 29 sierpnia 2014 r.
-Kryteria oceny ofert – definicja, rodzaje, podziały, orzecznictwo KIO
-Kryteria oceny ofert – cena i kryteria pozacenowe – wprowadzenie
-Warunki jakim muszą odpowiadać kryteria oceny ofert
-Dobór kryteriów oceny ofert – kryteria, podkryteria oraz system wag kryteriów
-Kryteria oceny ofert a opis przedmiotu zamówienia
-Art. 91 Pzp w brzmieniu sprzed i po nowelizacji
-najważniejsze zmiany w treści przepisu
-przyczyny wprowadzonej zmiany
-konsekwencje legislacyjne
-Proporcje pomiędzy kryterium ceny a pozostałymi kryteriami
-Cena jako jedyne kryterium oceny ofert
-przesłanki zastosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium - „powszechna dostępność” oraz „ustalone standardy”
-„powszechna dostępność” oraz „ustalone standardy” w praktyce Krajowej Izby Odwoławczej
-przykłady przedmiotów zamówienia, gdzie skorzystanie z jedynie kryterium cenowego będzie niemożliwe,
-obowiązek wykazania w protokole postępowania, iż w opisie przedmiotu zamówienia zostały uwzględnione koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia
-„koszty ponoszone w całym okresie” a „cykl życia produktu”
-analiza kosztów życia produktu („Life Cycle Cost” – LCC)
-tryb zapytania o cenę – czy wyłączenie spod reżimu art. 91 ust. 2a Pzp?
-Pozacenowe kryteria oceny ofert – informacje ogólne, orzecznictwo, przykłady
-kryterium jakości
kryterium funkcjonalności
-parametry techniczne
-aspekty środowiskowe, społeczne i innowacyjne
-serwis
-termin wykonania zamówienia
-koszty eksploatacji
-Ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – dokumentowanie oceny ofert w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
10. Tryby udzielania zamówień na IT- informacje ogólne
-Wprowadzenie
-Przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony
-Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny
-negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, licytacja elektroniczna
-Zamówienia z wolnej ręki w branży IT
11. Autorska oraz patentowa ochrona rozwiązań z branży IT
-Autorska ochrona programów komputerowych
-„Patentowanie” wynalazków o „technicznym charakterze” implementowanych za pomocą komputera
-Ochrona elektronicznych baz danych
12. Zamówienia na IT a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa
13. Podwykonawstwo w zamówieniach na IT
14. Umowy na zamówienie IT – wprowadzenie
-Nietypowość umów w branży IT
-Umowy IT jako narzędzie zarządzania ryzykiem
15. Co należy wiedzieć zanim zawrze się umowę na IT
-Informacje ogólne
-Elementy implementacji systemu IT
16. Struktura dokumentacji transakcji IT
-Umowa IT jako kompleks umów (w ramach jednej umowy zawierane są umowy wdrożeniowe, licencyjne oraz serwisowe)
-Konstrukcja umowy na zamówienie IT
-„Minimum subiektywne” oraz „minimum obiektywne” umowy IT
-Przepisy bezwzględnie oraz względnie obowiązujące
17. Przedmiot umowy IT
-Brak zdefiniowania przedmiotu umowy w kontrakcie,
-Mechanizmy zmiany przedmiotu umowy – czynności o charakterze analitycznym oraz tzw. wnioski o dokonywanie zmian (Change Request)
-Oprogramowanie komputerowe jako przedmiot umowy IT – konsekwencje dla zamawiającego oraz wykonawcy przyjęcia programu komputerowego jako utworu
18. Katalog umów na IT
-Rodzaje zawieranych umów w branży IT
-Umowa wdrożeniowa
-Umowa wdrożeniowa a prawo własności intelektualnej
-Umowa serwisowa – implementacja oraz korzyści płynące z zawierania umów serwisowych, rodzaje umów serwisowych (serwis interwencyjny oraz serwis regulowany tzw. SLA)
-Umowa licencyjna – licencja wyłączna, licencja niewyłączna a sublicencja, rodzaje umów licencyjnych dla programów komputerowych
-Licencja a przeniesienie praw autorskich – podobieństwa i różnice
19. Czas trwania umowy na IT
-Licencje na oprogramowania komputerowe
1. Podwykonawstwo w zamówieniach IT
2. Odbiór projektu IT
3. Wynagrodzenie
-Formuła „wynagrodzenia ryczałtowego” oraz formuła „czas i materiały”
20. „Sztuka kar umownych” w zamówieniach IT
21. Rozwiązanie umowy w wyniku jej nienależytego wykonywania
-Rozwiązanie poszczególnych typów umów IT – wdrożeniowej, licencyjnej, serwisowej – w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy
22. Rozwiązanie prawidłowo wykonywanej umowy
-Rozwiązanie poszczególnych typów umów IT w przypadku, kiedy umowa jest wykonywana należycie
23. Podsumowanie
24. Dyskusja, zadawanie pytań
TRENER SZKOLENIA:
Irena Skubiszak – Kalinowska
W roku 1997 została Członkiem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji.
Następnie, w latach od 2000 do 2005 piastowała stanowisko Dyrektora Działu Prawnego w NCR Polska Sp. z o.o.
Przez 3 lata była Arbitrem przy Urzędzie Zamówień Publicznych.
Jest ekspertem zamówień publicznych przy Ministerstwie Gospodarki, członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych
1. Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
-Ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne
2. Specyfika zamówień informatycznych
-Wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT
3. Prawne aspekty zamówień w branży IT
-Wprowadzenie
-Zakres pojęcia „oprogramowania open souce”
-Rodzaje oprogramowania własnościowego
-Licencje wolnego oprogramowania
-Otwarte standardy
-Przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie
4. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego
-Rzeczywiste potrzeby zamawiającego
-Określenie przedmiotu zamówienia IT
5. Konkurencyjność w IT
-Obowiązek zapewnienia konkurencyjności na rynku IT
-Zakaz ustalania preferencji w opisie na zamówienie informatyczne
-Bezpośrednie oraz pośrednie przykłady naruszania zasady uczciwej konkurencji w IT
-Zasada uczciwej konkurencji a Rekomendacje Prezesa UZP
6. Opis przedmiotu zamówienia IT
-Wprowadzenie
-Opis przedmiotu zamówienia informatycznego w Rekomendacjach Prezesa UZP
-Sposoby dokonywania opisu przedmiotu zamówienia IT
-„Produkt równoważny”, parametry równoważności oraz oferta równoważna
-Obowiązek określenia parametrów w SIWZ
-Opis przedmiotu zamówienia na dostawy IT
-Konsekwencje wadliwego opisu
-Możliwość odstąpienia od opisu
7. Opisywanie „równoważności” a kwestia oceny ofert
8. Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia na IT
-Określenie obligatoryjnych oraz fakultatywnych warunków udziału w postępowaniu o zamówienie na IT
9. Kryteria oceny ofert w świetle nowelizacji z 29 sierpnia 2014 r.
-Kryteria oceny ofert – definicja, rodzaje, podziały, orzecznictwo KIO
-Kryteria oceny ofert – cena i kryteria pozacenowe – wprowadzenie
-Warunki jakim muszą odpowiadać kryteria oceny ofert
-Dobór kryteriów oceny ofert – kryteria, podkryteria oraz system wag kryteriów
-Kryteria oceny ofert a opis przedmiotu zamówienia
-Art. 91 Pzp w brzmieniu sprzed i po nowelizacji
-najważniejsze zmiany w treści przepisu
-przyczyny wprowadzonej zmiany
-konsekwencje legislacyjne
-Proporcje pomiędzy kryterium ceny a pozostałymi kryteriami
-Cena jako jedyne kryterium oceny ofert
-przesłanki zastosowania kryterium ceny jako jedynego kryterium - „powszechna dostępność” oraz „ustalone standardy”
-„powszechna dostępność” oraz „ustalone standardy” w praktyce Krajowej Izby Odwoławczej
-przykłady przedmiotów zamówienia, gdzie skorzystanie z jedynie kryterium cenowego będzie niemożliwe,
-obowiązek wykazania w protokole postępowania, iż w opisie przedmiotu zamówienia zostały uwzględnione koszty ponoszone w całym okresie korzystania z przedmiotu zamówienia
-„koszty ponoszone w całym okresie” a „cykl życia produktu”
-analiza kosztów życia produktu („Life Cycle Cost” – LCC)
-tryb zapytania o cenę – czy wyłączenie spod reżimu art. 91 ust. 2a Pzp?
-Pozacenowe kryteria oceny ofert – informacje ogólne, orzecznictwo, przykłady
-kryterium jakości
kryterium funkcjonalności
-parametry techniczne
-aspekty środowiskowe, społeczne i innowacyjne
-serwis
-termin wykonania zamówienia
-koszty eksploatacji
-Ocena ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – dokumentowanie oceny ofert w protokole postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
10. Tryby udzielania zamówień na IT- informacje ogólne
-Wprowadzenie
-Przetarg nieograniczony oraz przetarg ograniczony
-Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny
-negocjacje bez ogłoszenia, zapytanie o cenę, licytacja elektroniczna
-Zamówienia z wolnej ręki w branży IT
11. Autorska oraz patentowa ochrona rozwiązań z branży IT
-Autorska ochrona programów komputerowych
-„Patentowanie” wynalazków o „technicznym charakterze” implementowanych za pomocą komputera
-Ochrona elektronicznych baz danych
12. Zamówienia na IT a ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa
13. Podwykonawstwo w zamówieniach na IT
14. Umowy na zamówienie IT – wprowadzenie
-Nietypowość umów w branży IT
-Umowy IT jako narzędzie zarządzania ryzykiem
15. Co należy wiedzieć zanim zawrze się umowę na IT
-Informacje ogólne
-Elementy implementacji systemu IT
16. Struktura dokumentacji transakcji IT
-Umowa IT jako kompleks umów (w ramach jednej umowy zawierane są umowy wdrożeniowe, licencyjne oraz serwisowe)
-Konstrukcja umowy na zamówienie IT
-„Minimum subiektywne” oraz „minimum obiektywne” umowy IT
-Przepisy bezwzględnie oraz względnie obowiązujące
17. Przedmiot umowy IT
-Brak zdefiniowania przedmiotu umowy w kontrakcie,
-Mechanizmy zmiany przedmiotu umowy – czynności o charakterze analitycznym oraz tzw. wnioski o dokonywanie zmian (Change Request)
-Oprogramowanie komputerowe jako przedmiot umowy IT – konsekwencje dla zamawiającego oraz wykonawcy przyjęcia programu komputerowego jako utworu
18. Katalog umów na IT
-Rodzaje zawieranych umów w branży IT
-Umowa wdrożeniowa
-Umowa wdrożeniowa a prawo własności intelektualnej
-Umowa serwisowa – implementacja oraz korzyści płynące z zawierania umów serwisowych, rodzaje umów serwisowych (serwis interwencyjny oraz serwis regulowany tzw. SLA)
-Umowa licencyjna – licencja wyłączna, licencja niewyłączna a sublicencja, rodzaje umów licencyjnych dla programów komputerowych
-Licencja a przeniesienie praw autorskich – podobieństwa i różnice
19. Czas trwania umowy na IT
-Licencje na oprogramowania komputerowe
1. Podwykonawstwo w zamówieniach IT
2. Odbiór projektu IT
3. Wynagrodzenie
-Formuła „wynagrodzenia ryczałtowego” oraz formuła „czas i materiały”
20. „Sztuka kar umownych” w zamówieniach IT
21. Rozwiązanie umowy w wyniku jej nienależytego wykonywania
-Rozwiązanie poszczególnych typów umów IT – wdrożeniowej, licencyjnej, serwisowej – w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy
22. Rozwiązanie prawidłowo wykonywanej umowy
-Rozwiązanie poszczególnych typów umów IT w przypadku, kiedy umowa jest wykonywana należycie
23. Podsumowanie
24. Dyskusja, zadawanie pytań
TRENER SZKOLENIA:
Irena Skubiszak – Kalinowska
W roku 1997 została Członkiem Stowarzyszenia Prawa Konkurencji.
Następnie, w latach od 2000 do 2005 piastowała stanowisko Dyrektora Działu Prawnego w NCR Polska Sp. z o.o.
Przez 3 lata była Arbitrem przy Urzędzie Zamówień Publicznych.
Jest ekspertem zamówień publicznych przy Ministerstwie Gospodarki, członkiem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych
PROGRAM SZKOLENIA
1. Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
-Ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne
2. Specyfika zamówień informatycznych
-Wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT
3. Prawne aspekty zamówień w branży IT
-Wprowadzenie
-Zakres pojęcia „oprogramowania open souce”
-Rodzaje oprogramowania własnościowego
-Licencje wolnego oprogramowania
-Otwarte standardy
-Przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie
4. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego
-Rzeczywiste potrzeby zam...
1. Zamówienia w branży IT – wprowadzenie
-Ogólny zarys problematyki zamówień publicznych na dostawy i usługi informatyczne
2. Specyfika zamówień informatycznych
-Wskazanie cech charakterystycznych dla zamówień IT
3. Prawne aspekty zamówień w branży IT
-Wprowadzenie
-Zakres pojęcia „oprogramowania open souce”
-Rodzaje oprogramowania własnościowego
-Licencje wolnego oprogramowania
-Otwarte standardy
-Przepisy dotyczące zamówień na oprogramowanie
4. Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia informatycznego
-Rzeczywiste potrzeby zam...