Program
Celem szkolenia jest zwiększenie skuteczności autoprezentacji, poznanie efektywnych zasad komunikacji, zapoznanie z technikami zarządzania sekretariatem.
1. Rola asystentki / sekretarki w zarządzaniu firmą
o podział i omówienie obowiązków pracowników biurowych
2. Jak moja praca wpływa na wizerunek firmy - obowiązki reprezentacyjne asystentek / sekretarek
o kształtowanie dobrego wrażenia o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów - zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych
o kształtowanie dobrego wrażenia o firmie poprzez organizację pracy własnej i współpracowników
o kształtowanie dobrego wrażenia o firmie poprzez sposób przyjmowania gości - zasady doboru pomieszczeń, menu, formy przyjęcia itd. w zależności od charakteru uroczystości, rangi gości i okazji
3. Czy potrafię skutecznie przekazywać informację - obowiązki informacyjne sekretarek / asystentek
o różnice między przekazywaniem informacji, a interpretacją informacji
o metody skutecznego informowania
o jak skutecznie docierać do informacji, które są mi niezbędne
o różnice i podobieństwa pomiędzy komunikacją wewnętrzną, a zewnętrzną w firmie
4. Organizacja pracy sekretariatu - obowiązki administracyjno – biurowe sekretarek / asystentek
o Skuteczne zarządzanie korespondencją przychodzącą w firmie
prezentacja istniejących systemów organizacji korespondencji przychodzącej
instrukcja kancelaryjna – jaki stworzyć jednolity system zarządzania dokumentacją przychodzącą w firmie
metody ewidencjonowania, znakowania i dekretacji korespondencji
o Tworzenie korespondencji wychodzącej
podział tworzonych pism ze względu na ich zawartość i charakter
graficzne zasady tworzenia dokumentów firmowych
merytoryczne zasady tworzenia dokumentów z uwzględnieniem specyfiki firmy, treści i przeznaczenia dokumentu
zasady ewidencjonowania korespondencji wychodzącej
o Zarządzanie dokumentacją firmową
zasady archiwizacji dokumentów w firmie,
wymogi prawne związane z czasem przechowywania dokumentacji kadrowej i finansowej
o Organizacja sekretariatu
zagadnienia związane z efektywnym planowaniem, organizowaniem oraz wykorzystaniem czasu pracy, organizacja czasu pracy szefa (kalendarz spotkań, harmonogram zajęć, hierarchia zadań, pojęcie „złodzieje czasu”)
Celem szkolenia jest zwiększenie skuteczności autoprezentacji, poznanie efektywnych zasad komunikacji, zapoznanie z technikami zarządzania sekretariatem.
1. Rola asystentki / sekretarki w zarządzaniu firmą
o podział i omówienie obowiązków pracowników biurowych
2. Jak moja praca wpływa na wizerunek firmy - obowiązki reprezentacyjne asystentek / sekretarek
o kształtowanie dobrego wrażenia o firmie poprzez sposób prowadzenia rozmów - zasady komunikacji werbalnej i niewerbalnej, sztuka prowadzenia rozmów telefonicznych
o kształtowanie dobrego wrażenia o firmie poprzez...
Rozwiń program