T-PEI - Inteligencja emocjonalna dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym

T-PEI - Inteligencja emocjonalna dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym

"T-PEI - Inteligencja emocjonalna dla rodziców dzieci w wieku przedszkolnym" to projekt współfinansowany przez Komisję Europejską, w ramach programu Grundtvig, którego partnerem jest Społeczna Akademia Nauk w Łodzi w Łodzi.

Inteligencja emocjonalna to kompetencje osobiste człowieka, dzięki którym umie rozpoznać własne stany emocjonalne oraz emocje innych osób. Jest to umiejętność radzenia sobie z własnymi emocjami i ze stanami emocjonalnymi innych osób.

Inteligencja emocjonalna to szeroki wachlarz umiejętności i zdolności, które możemy rozwijać i doskonalić również u dzieci. Dzieci uczą się kluczowych kompetencji w interakcji z osobami, które je otaczają, a rodzice są pierwszymi, którzy przyczyniają się do rozwoju osobowości dziecka.

Wychowując swoje dzieci, większość rodziców nie wie, jaki model postępowania mają przyjąć lub powielają złe modele, urzeczywistniające konwencjonalnej mądrości, które zostały przekazany im przez poprzednie pokolenia, ale są już nieodpowiednie dla naszych czasów i znacznie mniej odpowiednie, gdy dzieci stają się dorosłe. Ponadto rozwój dziecka opiera się głównie na konieczności rozwijania kompetencji osób, które je otaczają, zwłaszcza kompetencji rodziców. Bycie rodzicem wymaga wielu umiejętności i wiedzy, które są niezbędne każdego dnia. Aby prowadzić i uczyć swoje dzieci, rodzice muszą budować relacje, poprzez które mogą się komunikować. Możliwe jest to tylko wtedy, gdy między rodzicami i dziećmi istnieje silny związek i obie strony są inteligentnymi partnerami (emocjonalnie mówiąc), co oznacza, że rodzice muszą uczyć swoje dzieci, jak posługiwać się inteligencją emocjonalną.

Celem projektu jest stworzenie szkolenia adresowanego do rodziców, mające nauczyć ich, jak rozwijać inteligencję emocjonalną u dzieci, a samo szkolenie będzie wykorzystywało elementy nowych technologii. Projekt chce się skoncentrować na dzieciach w wieku przedszkolnym, gdyż jest to kluczowy okres dla rozwoju dziecka.

Dobiegł końca etap badawczy prac nad projektem, którego efektem jest Studium Porównawcze, będące analizą potrzeb szkoleniowych rodziców z zakresu kompetencji rodzicielskich i posługiwania się inteligencją emocjonalną.

Plik z pełnym wersją raportu zarówno w języku polskim, jak i angielskim, jest dostępny. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt na adres e-mailowy podany poniżej.

Obecnie partnerstwo ukończyło tworzenie programu szkoleniowego dla rodziców i trwają pracę nad przekształceniem go w formę nauczania zdalnego. Szkolenie pilotażowe odbędzie się prawdopodobnie w połowie roku 2014.


Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej projektu T-PEI.

Polski koordynator projektu:
Społeczna Akademia Nauk w Łodzi www.spoleczna.pl
Joanna Szczecińska jszczecinska@spoleczna.pl


Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.


Źródło: Społeczna Akademia Nauk



Dołącz do nas!