Program
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Zawarcie umowy o pracę – forma, treść, terminy
• Zawieranie umów na podstawie Karty Nauczyciela, Kodeksu pracy oraz Ustawy – Prawo Oświatowe i Ustawy o systemie oświaty (wyeksponowanie różnic)
• Nawiązanie stosunku pracy poprzez mianowanie i szczególna ochrona tego stosunku pracy
• Umowa o pracę w kilku szkołach
• Uzupełnianie etatu przez organ prowadzący
• Łączenie etatów i ustalanie zróżnicowanego pensum
• Zastosowanie podstawowych zasad pracy przy nawiązywaniu i wykonywaniu umów: równe traktowanie, zasady współżycia społecznego, dyskryminacja, mobbing
2. Przekształcanie stosunku pracy i jego konsekwencje
• Zasada i warunki ograniczenia etatu
• Forma i terminy zmiany warunków pracy i płacy na podstawie: porozumienia zmieniającego, wypowiedzenia zmieniającego warunki pracy i płacy
• Przeniesienie na podstawie art. 18, art. 19 i 70 KN – forma i terminy
3. Forma, sposób, termin i przesłanki rozwiązywania stosunku pracy
• Zasady i sposób wypowiadania
• Kryteria do zwolnienia
• Uzasadnienia
• Obligatoryjna konsultacja ze związkiem zawodowym – forma, terminy, sposób pozyskiwania informacji o uzwiązkowieniu pracowników
• Warunki i terminy rozwiązania stosunku pracy
• Postępowanie przed sądami: pozew, terminy, odwołanie
4. Szczególne zasady zatrudniania: asystenta nauczyciela, logopedy, pedagoga itd. Nawiązywanie, przekształcanie i rozwiązywanie umów z uwzględnieniem zmian w Kodeksie pracy po 22 lutym 2016 r.
• Nowe zasady umów terminowych (na czas określony) po 22 lutym 2016 r.:
- Limity czasowe i ilościowe umów na czas próbny i na czas określony
- Zawieranie umów i ich przekształcenie
- Umowy „szczególne” bez limitu czasowego i ilościowego
- Powiadamianie PIP
- Rozwiązywanie umów i odszkodowania
5. Zatrudnienie nauczycieli i innych osób w przedszkolach i szkołach, w których jest kształcenie specjalne
• Obligatoryjne zatrudnienie nauczycieli, asystenta nauczyciela i pomocy nauczyciela w szkołach, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera lub z niepełnosprawnościami sprzężonymi
• Zatrudnienie w jednostkach integracyjnych
• Kwalifikacje nauczycieli i osób wspomagających nauczycieli w szkołach integracyjnych i z kształceniem specjalnym
6.Problemy związane z przepisami wprowadzającymi Ustawę – Prawo Oświatowe (tzw. przepisy przejściowe)
• Terminy i treść arkusza organizacyjnego 2018/2019 – Nowa procedura opracowywania i wdrażania arkusza
• Konsultacje związkowe w sprawie zamiaru wypowiedzenia w konkretnych typach i rodzajach szkół
• Skrócenie okresu wypowiedzenia – Porozumienie w sprawie skrócenia okresu wypowiedzenia
• Wypowiadanie umów zawartych a czas określony
• Przepisy określające przekształcenie i wypowiedzenie stosunku pracy we wszystkich szkołach w okresie przejściowym
• Przeniesienie na podstawie art. 18 KN nauczycieli mianowanych i zatrudnionych a czas określony
• Uzupełnienie w większym wymiarze niż dotychczas (art. 22 KN w związku z art. 220 ust. 1 pkt 3 Ustawy - Przepisy Wprowadzające Ustawę Prawo Oświatowe
• Godziny ponadwymiarowe w szkole ponadpodstawowej
• Zgoda dyrektora na dodatkowe zatrudnienie nauczyciela pracującego w szkole macierzystej w pełnym wymiarze
• Stan nieczynny z zakazem pracy w szkole
• Ograniczenie zatrudnienia poniżej ½ etatu
• Terminy odwoływania się nauczyciela od wypowiedzenia stosunku pracy
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Zawarcie umowy o pracę – forma, treść, terminy
• Zawieranie umów na podstawie Karty Nauczyciela, Kodeksu pracy oraz Ustawy – Prawo Oświatowe i Ustawy o systemie oświaty (wyeksponowanie różnic)
• Nawiązanie stosunku pracy poprzez mianowanie i szczególna ochrona tego stosunku pracy
• Umowa o pracę w kilku szkołach
• Uzupełnianie etatu przez organ prowadzący
• Łączenie etatów i ustalanie zróżnicowanego pensum
• Zastosowanie podstawowych zasad pracy przy nawiązywaniu i wykonywaniu umów: równe traktowanie, zasady współżycia społe...
Rozwiń program