Program
AUTOPREZENTACJA A BUDOWANIE DOBRYCH RELACJI ZAWODOWYCH
Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie
Do czego jest potrzebny dziś pozytywny zawodowy wizerunek
Pracownik ambasadorem przedsiębiorstwa – rola wyglądu zewnętrznego, komunikacji werbalnej i niewerbalnej pracowników we współczesnych kontaktach biznesowych
ATRYBUTY UZUPEŁNIAJĄCE PROFESJONALNY WIZERUNEK – CZYLI PRAKTYCZNE ASPEKTY BIZNESOWEJ SZTUKI DOBRYCH MANIER
Krótka historia savoir-vivre’u i jak dostał się on do współczesnego biznesu
Najważniejsza zasada w biznesowym bon tonie – zasada PIERWSZEŃSTWA (PRECEDENCJI) – w jakich sytuacjach ją stosować
Zasada wzajemności – czyli o przysługach, upominkach itp. w kontaktach zawodowych
„Traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany” … czyli o okazywaniu szacunku innym
3 P – powitanie, pozdrawianie, przedstawianie
Uścisk dłoni – jak, komu i kiedy
Płeć w biznesie
Wizytówki – jak powinny wyglądać, jak je wręczać i jak je przyjmować
Służbowa podróż samochodem – hierarchia miejsc
Służbowe rozmowy telefoniczne
UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ROZMÓW A BUDOWANIE DOBYCH RELACJI BIZNESOWYCH
Słuchanie aktywne i empatyczne
„Ach, jaki upał” – czyli small talks
NETYKIETA – ZASADA PROWADZENIA SŁUŻBOWEJ KORESPONDENCJI MAILOWEJ
Komunikacja pisemna jako istotny element przekazywania informacji w przedsiębiorstwie
Komunikowanie się pisemne z perspektywy odbiorcy
Rola naszych komunikatów pisemnych w odbiorze nas przez innych członków zespołu, współpracowników, klientów itp.
Unikanie typowych błędów w służbowej korespondencji e-mailowej
„CO KRAJ TO OBYCZAJ” – CZYLI W JAKICH SYTUACJACH SPÓŹNIANIE SIĘ JEST RZECZĄ NATURALNĄ, A WRĘCZANIE WIZYTÓWKI OBIEMA RĘKAMI STANDARDEM
Nawiązywanie kontaktów oraz specyfika relacji z przedstawicielami różnych kultur
Elementy międzynarodowego savoir-vivre’u
SAVOIR-VIVRE PRZY STOLE
Przyjęcia na stojąco – podstawowe zasady
nawiązywanie kontaktów
jak korzystać z bufetu
Przyjęcia przy stole
aperitif i inne napoje
wejście i wyjście z restauracji
co zrobić z torebką
„trudne” słowa w menu
serwetki – po co są i jak ich używać
„mowa” sztućców
jak jeść różne potrawy
Jak ukryć plamy na obrusie – czyli faux–pas przy stole
PIERWSZE I … DRUGIE WRAŻENIE – JAKIE INFORMACJE MOŻNA ODCZYTAĆ Z WYGLĄDU
Czy szata zdobi człowieka
„Magia” pierwszego wrażenia
Ubiór kobiety i mężczyzny w kontaktach biznesowych
strój na co dzień i od święta – umiejętne dobieranie stroju do różnych okazji
wygląd eleganckiej bizneswoman – jak odnaleźć swój styl, dekalog kobiety profesjonalnej, niszczyciele wizerunku kobiety
wygląd eleganckiego biznesmena – sposoby dobierania koszuli i krawata, dek1. Savoir vivre – co to takiego?
Pojęcie i znaczenie kultury osobistej, dobrego wychowania i etykiety biznesu
Savoir vivre dziś i dawniej
Zakres savoir-vivre i jego rola we współczesnym świecie biznesu
2. Podstawy precedencji (pierwszeństwa)
Postawa,
Powitanie i pożegnanie,
Tytułowanie,
Przedstawianie się
3. Ubiór - zasady w ubiorze zależnie od okoliczności:
Overdressed i underdressed (nadubranie i niedoubranie).
Elegancja a dobre samopoczucie
Dodatki dla mężczyzn i kobiet
Kolory w miejscu pracy
Moda i osobowość– typ sylwetki i urody.
Ubiór jako czynnik budowania wizerunku
4. Komunikacja werbalna i niewerbalna i jej znaczenie
Przekaz werbalny i niewerbalny – znaczenie, zasady
Wizytówka – jak i kiedy
Słownictwo, intonacja, postawa
Rozmowa przez telefon
Korespondencja i e-mail.
AUTOPREZENTACJA A BUDOWANIE DOBRYCH RELACJI ZAWODOWYCH
Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie
Do czego jest potrzebny dziś pozytywny zawodowy wizerunek
Pracownik ambasadorem przedsiębiorstwa – rola wyglądu zewnętrznego, komunikacji werbalnej i niewerbalnej pracowników we współczesnych kontaktach biznesowych
ATRYBUTY UZUPEŁNIAJĄCE PROFESJONALNY WIZERUNEK – CZYLI PRAKTYCZNE ASPEKTY BIZNESOWEJ SZTUKI DOBRYCH MANIER
Krótka historia savoir-vivre’u i jak dostał się on do współczesnego biznesu
Najważniejsza zasada w b...
Rozwiń program