Program
Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.
1. Wprowadzenie do koncepcji zarządzania strategicznego
W ramach wstępu, uczestnicy zostaną wprowadzeni w temat strategicznego zarządzania firmą od koncepcji tak zwanego „dużego obrazka” („big picture”) – jednego z podstawowych elementów strategicznego podejścia do zarządzania firmą. Sesja ta będzie także dobrym kontekstem do zapoznania się uczestników ze sobą oraz do pierwszej wymiany doświadczeń. Uczestnicy zostaną także wprowadzeni w model procesu planowania strategicznego, który pozwoli usystematyzować wiedzę i narzędzia, jak również będzie służył jako pomocna platforma planowania i wdrażania strategicznego zarządzania w firmach uczestników.
2. Analiza otoczenia zewnętrznego firmy i strategiczna orientacja „na zewnątrz” firmy
W tej części uczestnicy zapoznają się metodami i narzędziami analizy i wnioskowania dotyczącymi otoczenia zewnętrznego firmy. W sposób praktyczny – dla lepszego zrozumienia i utrwalenia przedstawionych elementów i narzędzi – będą również zaangażowani w przeprowadzenie tego typu analizy dla własnej firmy.
3. Interesariusze procesu zarządzania strategicznego
W tym module, uczestnicy zapoznają się z metodami i narzędziami związanymi z rozpoznaniem potrzeb i oczekiwań interesariuszy procesu zarządzania strategicznego. W kontekście własnych firm, w ramach ćwiczenia, uczestnicy będą identyfikować grupy interesariuszy oraz ich potrzeby związane z prowadzeniem działalności firmy.
4. Wizja, misja, wartości, cele i strategia organizacji
Na tym etapie warsztatu, uczestnicy, w ramach ćwiczeń na podstawie przedstawionych pojęć i przykładów, będą wypracowywać kluczowe elementy związane ze strategicznym zarządzaniem firmą, takie, jak wizja, misja, wartości i cele. W praktyczny sposób będą także w stanie ocenić i kierunkowo dopasować rodzaj strategii, która w kontekście ich firmy najskuteczniej może realizować wyznaczone cele strategiczne. Dodatkowo, uczestnicy poznają narzędzia priorytetyzacji podejmowanych działań oraz oceny i eliminacji ryzyka w planowaniu i wdrażaniu działań strategicznych.
5. Budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku
W tym module, uczestnicy zostaną przeprowadzeni w praktyczny sposób poprzez metody i narzędzia budowania strategicznej przewagi konkurencyjnej na rynku oraz sposoby i narzędzia bieżącego strategicznego zarządzania tą przewagą.
6. Marketingowa przewaga konkurencyjna i realizacja strategii firmy w oparciu o koncepcję Marketing Mix
7. Zarządzanie organizacją w ramach realizacji strategii firmy
8. Wdrażanie i monitorowanie skuteczności strategicznego zarządzania firmą
Szczegółowy program oraz jego zawartość zostaną doprecyzowane na podstawie wywiadów z uczestnikami oraz dopasowane do specyfiki ich zakresu pracy. Będzie to dotyczyło w szczególności przeprowadzonych ćwiczeń, które będą miały za zadanie oddanie specyfiki pracy uczestników warsztatu.
1. Wprowadzenie do koncepcji zarządzania strategicznego
W ramach wstępu, uczestnicy zostaną wprowadzeni w temat strategicznego zarządzania firmą od koncepcji tak zwanego „dużego obrazka” („big picture”) – jednego z podstawowych elementów strategicznego podejścia do zarządzania...
Rozwiń program