Rodzaj: | szkolenie kurs |
---|
Tryb: | blokowy, dzienny, weekendowy |
---|
Tematyka: | Pedagogika i edukacja |
---|
Poziom: | średnio zaawansowany |
---|
Program
Moduł I TERAPIA RĘKI. Praca z dziećmi niepełnosprawnymi, z dziećmi z trudnościami szkolnymi oraz dziećmi zagrożonymi nieprawidłowym rozwojem (ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz mózgowych porażeń dziecięcych).
Część teoretyczna:
1. Omówienie anatomii ręki.
2. Obręcz kończyny górnej - funkcjonowanie.
3. Struktury OUN zaangażowane w procesy percepcji zmysłowej (zmysł dotyku).
4. Rozwój sprawności rąk w różnych etapach rozwoju dziecka, dochodzenie do samoobsługi.
5. Rodzaje chwytów dłoni.
Część praktyczna:
6. Obserwacja zaburzeń małej motoryki w ujęciu całościowej postawy dziecka.
7. Praca z dzieckiem z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym.
8. Praca z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz porażeniem mózgowym.
9. Praktyczna nauka masażu ręki, stymulacja dotykowa.
Zajęcia Terapii Ręki są funkcjonalnym podejściem do rozwoju małej motoryki uwzględniającym cały rozwój dziecka, zarówno fizyczny jak i psychiczny. Zajęcia te mają na celu usprawnienie tzw. małej motoryki czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców.
Moduł II TERAPIA RĘKI. Grafomotoryka.
1. Rozwój dziecka - mięśnie posturalne, chwyt.
2. Rozwój sprawności manualnej (kciuk).
3. Od stóp do głów - ćwiczenia praktyczne - dlaczego to takie ważne w percepcyjno-motorycznym rozwoju dziecka (elementy terapii integracji sensorycznej).
4. Wpływ stymulacji taktylnej na wzrost, rozwój dziecka.
5. Umiejętności grafomotoryczne, a gotowość do nauki pisania.
6. Budowanie terapii, planowanie zajęć edukacyjnych pod kątem zdiagnozowanych potrzeb i możliwości dziecka.
7. Pomoce - jak z nich korzystać (DIY).
Moduł III. TERAPIA RĘKI. Dysgrafia. Terapia zaburzeń grafomotorycznych dzieci w wieku szkolnym.
1. Charakterystyka sfery ruchowej ucznia oraz implikacje do wstępnej diagnozy ( etap I )
2. Metodyka pracy z uczniem z dysgrafią
3. Prezentacja szczegółowa ćwiczeń wykorzystywanych w terapii w każdym etapie – ćwiczenia ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenia rozmachowe, ćwiczenia manualne, ćwiczenia w pisaniu
4. Diagnoza pisma dziecka z dysgrafia – planowanie terapii pedagogicznej
I moduł poprowadzi Marcin Nestorowicz. Fizjoterapeuta.
II moduł poprowadzi Eliza Komar. Psycholog, terapeuta pedagogiczny.
III moduł poprowadzi Irena Sosin. Psycholog, pedagog specjalny, terapeuta poznawczo-behawioralny, terapeuta dzieci, młodzieży i dorosłych, socjoterapeuta.
Moduł I TERAPIA RĘKI. Praca z dziećmi niepełnosprawnymi, z dziećmi z trudnościami szkolnymi oraz dziećmi zagrożonymi nieprawidłowym rozwojem (ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń ze spektrum autyzmu oraz mózgowych porażeń dziecięcych).
Część teoretyczna:
1. Omówienie anatomii ręki.
2. Obręcz kończyny górnej - funkcjonowanie.
3. Struktury OUN zaangażowane w procesy percepcji zmysłowej (zmysł dotyku).
4. Rozwój sprawności rąk w różnych etapach rozwoju dziecka, dochodzenie do samoobsługi.
5. Rodzaje chwytów dłoni.
Część praktyczna:...
Rozwiń program
Uczestnicy: | Szkolenie przeznaczone jest dla terapeutów, pedagogów i psychologów poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz dla psychologów i pedagogów szkolnych |
---|
Warunki przyjęcia: | opłata przed szkoleniem |
---|
Dyplom: | Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, wydawane przez Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości. |
---|
Terminy
Cena
700 zł brutto/ całość (700 zł netto)
koszt przy zapisie na całość szkolenia (szkolenie trzydniowe).
Miejsce szkolenia
Woronicza 15 Lokal 100
02-625 Warszawa
Polska
Tagi: terapia ręki, grafomotoryka, dyskalkulia, dyspraksja
Ostatnia aktualizacja: 4 kwiecień 2018