Program
1. JAK ZMIENIAJĄ SIĘ ZASADY ZAWIERANIA UMÓW Z KONSUMENTAMI?
- Obszary uregulowane nową Ustawą o prawach konsumenta.
- Nowe obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych z konsumentami.
- Zakres informacji, które musi przekazać przedsiębiorca.
- Nowe wymogi wobec umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Zmiany w umowach zawieranych na odległość (np. Internet, telefon).
- Ustawowe zasady informowania o prawie odstąpienia od umowy.
- Konieczne zmiany na stronach www przedsiębiorców.
- Nowe zasady składania zamówień elektronicznych.
- Wymagania w zakresie infolinii i kontaktów telefonicznych.
- Wypełnianie obowiązku potwierdzenia zawarcia umowy.
- Wzory dokumentów elektronicznych i tradycyjnych (w tym formularz odstąpienia od umowy).
2. JAK UWZGLĘDNIĆ NOWE PRAWA KONSUMENTA Z TYTUŁU RĘKOJMI?
- Zakres zmian w zakresie reklamacji w Kodeksie cywilnym.
- Rękojmia jako odpowiedzialność sprzedawcy wobec konsumenta z mocy prawa.
- Nowe określenie pojęcia rzeczy wadliwej, wady nieistotnej i niezgodności rzeczy z umową.
- Przypadki traktowania nieprawidłowego montażu i uruchomienia jako wady.
- Odpowiedzialność za niezgodność rzeczy z publicznymi zapewnieniami (np. reklamą).
- Warunki umożliwiające domniemanie istnienia wady w momencie zakupu.
- Wpływ terminu przydatności rzeczy do użycia na odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
- Warunki skorzystania z prawa konsumenta do obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy.
- Nowe terminy odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
- Zwolnienia sprzedawcy od odpowiedzialności z tytułu rękojmi.
- Wykorzystanie i wzory dokumentów reklamacyjnych.
3. JAK USTALAĆ WEDŁUG NOWYCH ZASAD WARUNKI GWARANCJI?
- Zakres zmian w zakresie gwarancji w Kodeksie cywilnym.
- Wprowadzenie nowych pojęć „gwarancja przy sprzedaży” i „oświadczenie gwarancyjne”.
- Problem dalszego używania pojęcia „gwarancja jakości”.
- Odpowiedzialność za oświadczenie gwarancyjne złożone w reklamie, na stronie www, w katalogu.
- Formułowanie oświadczenia gwarancyjnego.
- Sporządzenie gwarancji zgodnie z nowymi wymaganiami, jego forma i termin jego ważności.
- Doprecyzowanie terminu na wymianę rzeczy lub usunięcie wady przez sprzedawcę.
- Koszty i ryzyko demontażu i ponownego montażu rzeczy.
- Wykonanie uprawnień z gwarancji a odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.
- Doprecyzowanie przez prawo cywilne postanowień gwarancji.
- Wzory dokumentu gwarancyjnego i oświadczenia gwarancyjnego.
4. JAK WYKORZYSTAĆ NOWE UREGULOWANIA PRZY SPORACH Z KONSUMENTEM I DOSTAWCAMI?
- Zmiany w procedurach reklamacyjnych z wykorzystaniem rękojmi i gwarancji.
- Argumenty zwalniające sprzedawcę od odpowiedzialności przy reklamacjach jakościowych.
- Problem nadmiernych kosztów przy załatwianiu reklamacji.
- Możliwości obrony przed żądaniem odstąpienia od umowy lub wymiany towaru na nowy.
- Postępowanie przy żądaniu naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
- Możliwość roszczeń sprzedawcy w stosunku do producenta.
- Odpowiedzialność karna sprzedającego.
1. JAK ZMIENIAJĄ SIĘ ZASADY ZAWIERANIA UMÓW Z KONSUMENTAMI?
- Obszary uregulowane nową Ustawą o prawach konsumenta.
- Nowe obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych z konsumentami.
- Zakres informacji, które musi przekazać przedsiębiorca.
- Nowe wymogi wobec umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa.
- Zmiany w umowach zawieranych na odległość (np. Internet, telefon).
- Ustawowe zasady informowania o prawie odstąpienia od umowy.
- Konieczne zmiany na stronach www przedsiębiorców.
- Nowe zasady składania zamówień elektronicznych.
- Wymagania w zakresie...
Rozwiń program