Program
PIERWSZY DZIEŃ SZKOLENIA
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ I - WIZERUNEK
Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do mieszkańców i innych odbiorców.
• Jak obecnie mnie widzą?
• Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
• Wywieranie wrażenia i niewerbalne wpływanie na audytorium.
Jak odbierane są podczas spotkania elementy komunikacji niewerbalnej:
garderoba, w tym buty i krawat – wpływanie kolorem i stylem na wizerunek
kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do mieszkańców i innych odbiorców - cd
Jak odbierane są podczas spotkania elementy komunikacji niewerbalnej:
oprawa oczu
ułożenie głowy
uśmiech i inne mimiki twarzy
karnacja
kolor, fryzura i długość włosów
dłonie, w tym barwa, kształt i długość paznokci
sylwetka, postawa, wzrost i ich wpływ na odbiór przez innych ludzi
13.30 – 14.15 Przerwa na lunch
MODUŁ II - WRAŻENIE
Sposób zachowania podczas prezentacji i wystąpienia
Blok pokazuje krok po kroku, jak można zbudować wrażenie od wejścia do wyjścia ze spotkania.
Jak wpływać na wizerunek dzięki:
sposobowi pukania i otwierania drzwi
krokom i stylowi wejścia do pokoju lub auli
dobraniu stylu podawania dłoni na powitanie i innym formom dotyku
wykorzystanie odległości między rozmówcami lub przed publicznością
zajęciu odpowiedniego miejsca przy stole, w sali lub auli przez nas i przez innych uczestników
doborowi ustawienie stołów i innych elementów wyposażenia (znaczenie i odbiór różnego wyposażenia)
wykorzystanie kolorów, światła i zapachów,
sposobu siadania, ułożenia dłoni, tułowia i nóg
znaczenia czasu jako sygnału w relacjach międzyludzkich m.in. tego, jak odbierane jest zaproponowanie wody, soku, kawa lub herbaty
wpływu dodatków konferencyjnych na relacje międzyludzkie, a nawet jak ułatwić a jak utrudnić mówienie takimi dodatkami
16.30 Podsumowanie pierwszego dnia szkolenia, sesja pytań.
DRUGI DZIEŃ SZKOLENIA
9.00 Rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ III - PRZEMÓWIENIE
Mowa ciała mówcy
Będą pamiętać jak wyglądasz i jak mówisz, i tylko trochę to, co mówisz.
Aż 93 procent oceny rozmowy i przemówienia to komunikacja niewerbalna, w tym mowa ciała.
W tym bloku uczestnicy dowiedzą się jak pokazać pewność siebie i jak stworzyć wrażenie doskonałego mówcy. Nauczą się też sygnałów, które zdradzają stres, kłamstwo, niepewność, zdradę, manipulację.
• Sygnały niepewności
• Sygnały kłamstwa
• Sygnały stresu
• Gesty pewności siebie
• Gesty uzupełniające słowa
• Gestykulacja podczas przemówienia i rozmowy
• Styl gestykulacji a motywowanie przemówieniem
• Emocje mówcy w ruchach ciała – kinezyka
• Poruszanie się w przestrzeni przemówienia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
Mowa niewerbalna audytorium
• Co oni myślą, gdy przemawiam?
• Wystąpienie to proces – jak z monologu zrobić dialog.
Każdy się stresuje. W tym bloku uczestnicy dowiedzą się, jak opanować lub ukryć tremę.
• Po czym publiczność poznaje tremę.
• Zakłócenie ruchu i motoryki podczas przemówienia:
drżenie dłoni i głosu
suchość w ustach
Kontrolowanie mięśni – drżenia lub nadmiernego spięcia
• Zakłócenia mowy podczas przemówienia
• Strach i trema - techniki zmniejszania napięcia
• Tricki dobrego prezentera
13.30 – 14.15 Przerwa na lunch
MODUŁ IV - MAGIA GŁOSU I SŁÓW
ZŁOTE USTA
Magia głosu
• Ustalenie kompetencji komunikacyjnych w oparciu o jakość głosu.
• Ćwiczenia przed wystąpieniem publicznym.
• Prawidłowa emisja głosu.
• Tempo mówienia i inne walory głosu – ich wykorzystanie do skutecznego przemawiania.
• Głos perswazyjny – praca nad barwą głosu i jego siłą, modulacją, artykulacją i akcentem.
• Sztuka władania pauzą jako narzędzie oddziaływania na słuchaczy.
Magia słów
• Retoryka. Jak spowodować, aby słuchali i rozumieli o co mi chodzi? Zastosowanie w praktyce:
pytania do audytorium
pozytywnego szoku i zainteresowania zaskakującą informacją
- historii opisującej przeszłość lub przyszłość
anegdoty
cytatu i przykładu znanych ludzi
analogii, porównań i przenośni
• Język perswazji podczas przemówień i w materiałach wyborczych
magiczne słowa i ich działanie na wyborcę
uniwersalne zdania i formułki na każdą okazję – od spotkania z wyborcami po wywiad w telewizji
implikacje
presupozycje
PIERWSZY DZIEŃ SZKOLENIA
9.30 Rozpoczęcie szkolenia
MODUŁ I - WIZERUNEK
Dopasowanie autoprezentacji i stylu wystąpień publicznych do mieszkańców i innych odbiorców.
• Jak obecnie mnie widzą?
• Budzenie sympatii – niewerbalny kod otwartości i szczerości.
• Wywieranie wrażenia i niewerbalne wpływanie na audytorium.
Jak odbierane są podczas spotkania elementy komunikacji niewerbalnej:
garderoba, w tym buty i krawat – wpływanie kolorem i stylem na wizerunek
kontakt wzrokowy i rodzaje patrzenia
11.30 – 11.45 Przerwa na kawę
Dopasowanie autop...
Rozwiń program
Uczestnicy: | burmistrza, starosty, wójta i prezydenta miasta ,rzecznika prasowego i pracowników, którzy reprezentują Urząd na forum |
---|
Dyplom: | certyfikat ukończenia szkolenia |
---|
Przy zgłoszeniu do 14 listopada rabat 3%
Terminy
Cena
1414 zł brutto/ całość (1150 zł netto)
Miejsce szkolenia
Open Training sp. z o.o. Warszawa
ul. Chopina 7 lokal 50
00-559 Warszawa
Polska
Tagi: wystąpeina publiczne, samorządy, komunikacja werbalna, mowa ciała
Ostatnia aktualizacja: 30 październik 2014