Rodzaj: | szkolenie kurs |
---|
Tryb: | zaoczny |
---|
Tematyka: | Pedagogika i edukacja |
---|
Poziom: | szkolenie otwarte, warsztatowo-teoretyczne |
---|
Program
Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna CBT-E powstała w latach 70-tych, jako ambulatoryjny program leczenia dr Ch.G. Fairburn pacjentów z bulimią. Dzisiaj terapię CBT-E uważa się za najnowszą współczesną metodę terapii zaburzeń odżywiania. Niniejsze szkolenie wprowadza w tematykę zaburzeń odżywiania w podejściu poznawczo-behawioralnym, oraz prezentuje spójny program terapii adolescentów i dorosłych z zaburzeniami odżywiania. W trakcie szkoelnia uczestnicy zapoznani zostaną z podstawowymi etapami programu leczenia, celami realizowanymi w trakcie terapii, konstruowaniem sesji terapeutycznych, strategiami i technikami terapeutycznymi stosowanymi w terapii CBT-E, istotnym uzupełnieniem warsztatu pracy terapeuty będą również kwestionariusze diagnostyczne stosowane w praktyce klinicznej dla pacjentów z zaburzeniami odżywiania.
1.Współczesna klasyfikacja zaburzeń odżywiania (ICD, DSM):
a) anoreksja
b) bulimia
c) EDNOS- zaburzenia odżywiania inaczej nieokreślone
d) napadowe objadanie się
2. Rozwój psychopatologii zaburzeń odżywiania
3.Teoria poznawczo-behawioralna anoreksji i bulimii, transdiagnostyczna teoria poznawczo-behawioralna.
4. Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń odżywiania- CBT-E
a) założenia ogólne i struktura
b) formy terapii i strategie terapeutyczne.
c) przeciwwskazania do podjęcia CBT-E
5. Struktura leczenia CBT-E
a) sesja inicjująca, konceptualizacja, zadania domowe, automonitoring
b) pierwszy etap leczenia i psychoedukacja, ocena postępów terapii
c)drugi etap leczenia, ocena postępów terapii
d) trzeci etap leczenia, ocena postępów terapii
6. Techniki terapeutyczne i interwencje w sytuacjach trudnych.
7. Trudności i zaburzenia współwystępujące
8. Kwestionariusze diagnostyczne stosowane w praktyce klinicznej dla pacjentów z zaburzeniami odżywiania:
a) Kwestionariusz EDE-Q,
b)Kwestionariusz Odżywiania,
c) Kwestionariusz CIA.
Wzmocniona terapia poznawczo-behawioralna CBT-E powstała w latach 70-tych, jako ambulatoryjny program leczenia dr Ch.G. Fairburn pacjentów z bulimią. Dzisiaj terapię CBT-E uważa się za najnowszą współczesną metodę terapii zaburzeń odżywiania. Niniejsze szkolenie wprowadza w tematykę zaburzeń odżywiania w podejściu poznawczo-behawioralnym, oraz prezentuje spójny program terapii adolescentów i dorosłych z zaburzeniami odżywiania. W trakcie szkoelnia uczestnicy zapoznani zostaną z podstawowymi etapami programu leczenia, celami realizowanymi w trakcie terapii, konstruowaniem s...
Rozwiń program
Uczestnicy: | Szkolenie adresowane jest do profesjonalistów: psychologów, psychoterapeutów oraz studentów - szczególnie ostatnich lat pedagogiki, psychologii |
---|
Warunki przyjęcia: | karta zgłoszenia |
---|
Dyplom: | certyfikat MEN |
---|
Terminy
Miejsce szkolenia
Dyrekcyjna 37 m.47
50-528 Wrocław
Polska
Tagi: diagnoza i terapia
Ostatnia aktualizacja: 19 marzec 2015