Cel szkolenia:
Praca zespołowa jest podstawową formą organizacji pracy. Członkowie zespołu powinni być świadomi swojej przynależności do grupy, mieć wspólny cel i być wzajemnie współzależni w jego realizacji. W pracy zespołowej ważna jest komunikacja, jasno określone zasady współdziałania, klimat i kultura organizacyjna zespołu. Ciągłe interakcje między członkami zespołu mogą rodzić konflikty i niezrozumienie. Dlatego każdy zespół potrzebuje dobrego lidera.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
• Zbudować efektywny zespół z odpowiednio dobranymi rolami oraz stworzyć efektywny system komunikacji w zespole
• Kreować cechy dobrego lidera
• Motywować pracowników
• Delegować zadania
• Radzić sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zespołowej
Ramowy program szkolenia:
KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Skuteczna komunikacja w biznesie, komunikacja w relacjach przełożony/podwładny, wywieranie pozytywnego wrażenia, teoria okna komunikacyjnego, efektywne metody komunikacji, trening aktywnego słuchania, pytania zamknięte i otwarte oraz ich wpływ na pracownika, parafraza, dowartościowywanie, trening autoprezentacji.
BUDOWANIE ZESPOŁU
Miejsce i rola zespołów w organizacjach, mocne strony pracy zespołowej, różnice między grupą a zespołem, kryteria wyboru dobór ludzi do zespołu, cechy efektywnego zespołu, wywieranie wpływu przez grupy- psychologia relacji, władza i wpływ lidera na zespół, role zespołowe i ich wpływ na zespół.
LIDER W ZESPOLE
Kreowanie cech profesjonalnego lidera, sylwetka lidera i jej wpływ na pracowników, funkcje zarządzania, style kierowania. Indywidualny wykres kompetencyjny uczestników szkolenia jako lidera zespołu. Zasady savoir vivru w biznesie, etykieta biznesu, znaczenie kolorystyki w kontakcie z pracownikami.
ASERTYWNOŚĆ I WYWIERANIE WPŁYWU
Zasady asertywności, zachowania bierne, asertywne, agresywne i manipulujące oraz ich wpływ
na pracowników, budowanie pewności siebie, indywidualne treningi budowania pewności siebie, techniki asertywności, zdarta płyta, komunikaty typu JA, asertywna odmowa, asertywna krytyka, metoda jujitsu, różnica pomiędzy asertywnością, a wywieraniem wpływu, zasady wywierania wpływu m.in. społeczny dowód słuszności, ekspert, zasada lubienia, stopa w drzwiach, psychologia manipulacji. Wpływ manipulacji na pracownika.
MOTYWACJA I DELEGOWANIE ZADAŃ
Rodzaje i funkcje motywacji, skuteczne motywowanie pracowników, treningi motywacyjne, szukanie przyczyn braku motywacji u pracowników, promowanie i nagradzanie działań grupowych, aktywne uczestnictwo lidera w pracach grupy, motywowanie a stymulowanie pracowników, wpływ osobowości człowieka na motywowanie, rodzaje motywatorów
SYTUACJE TRUDNE W PRACY ZESPOŁOWEJ
Trudne sytuacje w pracy zespołowej i jak im przeciwdziałać (brak jasno określonych celów działania zespołu, zjawisko rozproszonej odpowiedzialności, tworzenie się atmosfery rywalizacji między pracownikami, konflikty w grupie, zjawisko konformizmu w grupie), lider jako mediator sporów, trening radzenia sobie w trudnych sytuacjach na stanowisku lidera (umiejętne przekazywanie złych wiadomości, tworzenie właściwej atmosfery w zespole, radzenie sobie w sytuacji lider kontra grupa).
Cel szkolenia:
Praca zespołowa jest podstawową formą organizacji pracy. Członkowie zespołu powinni być świadomi swojej przynależności do grupy, mieć wspólny cel i być wzajemnie współzależni w jego realizacji. W pracy zespołowej ważna jest komunikacja, jasno określone zasady współdziałania, klimat i kultura organizacyjna zespołu. Ciągłe interakcje między członkami zespołu mogą rodzić konflikty i niezrozumienie. Dlatego każdy zespół potrzebuje dobrego lidera.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:
• Zbudować efektywny zespół z odpowiednio d...
Rozwiń program