Program
1. Wprowadzenie
- pre-test – sprawdzający wiedzę Uczestników przed szkoleniem
- modele zarządzania zasobami ludzkimi – ujęcie praktyczne
- strategia personalna firmy i jej dostosowanie do kultury organizacyjnej
- zarządzanie zasobami ludzkimi w jednostkach samorządowych (case study – analiza mocnych stron i zagrożeń, wnioski)
2. Rekrutacja i selekcja pracowników
- aktualne wyzwania stojące przed osobami rekrutującymi pracowników w Polsce
- jak optymalizować dobór osób do zespołu
- metody i techniki rekrutacji
- przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
- prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej
- ocena kandydata – psychologiczne aspekty
- specyfika rekrutacji na stanowiska menedżerskie – model PowerHiring
- wywiad behawioralny w rekrutacji (ćwiczenie)
3. Motywowanie pracowników
- Na czym polega motywowanie ludzi?
- „W teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką, ale w praktyce taka różnica istnieje” – główne teorie motywacji i ich zastosowanie
- Prawa motywacji
- „Kij czy marchewka” - ćwiczenie
- Na czym polega konstruowanie systemów motywacyjnych (case study)?
- Motywowanie ROM i MBO – czyli o celach i wynikach w motywowaniu oraz zarządzaniu zasobami ludzkimi
4. Ocena pracownicza
- reguły, metody i procedury oceniania
- kwalifikacje i kompetencje w ocenie pracowniczej
- jak skonstruować system ocen spełniający ustawowe wymogi (case study)
- oceny pracowników a decyzje kadrowe – czy i jak łączyć oceny z systemem wynagrodzeń (miniwykład; prezentacja rap[ortu z badań w polskich firmach i instytucjach)
- rozmowa oceniająca (ćwiczenie)
5. Szkolenia pracowników
- planowanie szkolenia kadr
- optymalizowanie polityki szkoleniowej
- strategia szkoleniowa firmy – jak ja projektowa i weryfikować (ćwiczenie)
- projektowanie ścieżek kariery i zarządzanie rozwojem oraz talentami w organizacji (case study)
6. Umiejętności menedżerskie ważne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- Źródła władzy (model Ravena)
- Kluczowe kompetencje menedżerskie
- Co wiemy na temat wpływu stylu zarządzania na motywację pracowników czyli na co szef ma wpływ i co może zmienić w zakresie motywacji swego zespołu
- Co jest istotą budowania autorytetu
- Algorytm karania pracowników
- Algorytm nagradzania pracowników
- Kiedy i jak dawać wytyczne pracownikom
- Psychologiczne aspekty delegowania uprawnień
- Przekazywanie trudnych decyzji
- Radzenie sobie z konfliktem pracowniczym – zapobieganie demotywacji powstałej z powodu sporów między członkami zespołu
7. Podsumowanie szkolenia
- dobre praktyki versus nieefektywne działania – dyskusja podsumowująca
- post-test oceniających wiedzę Uczestników po szkoleniu
- ocena szkolenia, rozdanie certyfikatów
Wszelkie prawa autorskie do powyższego opracowania są zastrzeżone na rzecz autora; jakiekolwiek korzystanie z konstrukcji planu oraz jego powielanie przy użyciu zastosowanych lub zbliżonych znaczeniowo sformułowań jest zabronione bez pisemnej zgody autora.
1. Wprowadzenie
- pre-test – sprawdzający wiedzę Uczestników przed szkoleniem
- modele zarządzania zasobami ludzkimi – ujęcie praktyczne
- strategia personalna firmy i jej dostosowanie do kultury organizacyjnej
- zarządzanie zasobami ludzkimi w jednostkach samorządowych (case study – analiza mocnych stron i zagrożeń, wnioski)
2. Rekrutacja i selekcja pracowników
- aktualne wyzwania stojące przed osobami rekrutującymi pracowników w Polsce
- jak optymalizować dobór osób do zespołu
- metody i techniki rekrutacji
- przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej
- prowadze...
Rozwiń program
Uczestnicy: | Wszyscy zainteresowani tematyką. |
---|
Warunki przyjęcia: | Przesłanie zgłoszenia mailem/faxem |
---|
Dyplom: | Imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia |
---|
Terminy
Cena
1400 zł brutto/ całość (1400 zł netto)
Akredytacja / VAT ZW.
Miejsce szkolenia
Al. Warszawska 102
20-824 Lublin
Polska
Tagi: ZZL, zarządzanie, zasoby, ludzkie, HR
Ostatnia aktualizacja: 4 lipiec 2019