Asertywność

Krótkie wyjaśnienie
Asertywność to termin stosowany w psychologii oznaczający bezpośrednie wyrażanie emocji, racji, postaw i swoistego wyrażania siebie bez zachowań agresywnych i naruszania praw innych osób. W sytuacjach społecznych – umiejętność obrony własnych praw i poglądów.
Historia
Asertywność to umiejętność nabyta, nie wrodzona. Aby asertywna postawa człowieka oznaczała komunikowanie się w społeczeństwie bez żadnych przejawów agresji i osiągnęła zamierzony cel, w latach 50–tych powstała koncepcja treningu asertywności. Pionierami tego pomysłu byli Joseph Wolpe i Andrew Salter. Trening, podobnie jak sama teoria jest oparty na założeniu, że jednostka posiada podstawowe prawa. Herbert Fensterheim, specjalista ds. public relations, wymienia 5 praktycznych praw, które należy stosować w życiu codziennym:
1). “Masz prawo do robienia czego chcesz – dopóki twoja działalność nie rani kogoś innego”.
2). “Masz prawo do zachowania swojej godności poprzez asertywne zachowanie
- nawet jeśli rani to kogoś innego - dopóki twoje intencje nie są agresywne, lecz asertywne.”
3). “Masz prawo do przedstawiania innym swoich próśb – dopóki uznajesz, że druga osoba ma prawo odmówić.”
4). “Istnieją takie sytuacje między ludźmi, w których prawa nie są oczywiste. Zawsze jednak masz prawo do przedyskutowania i wyjaśnienia problemu z drugą osobą.”
5). “Masz prawo do korzystania ze swoich praw. Jeżeli z nich nie korzystasz, to godzisz się na odebranie ich sobie”.
Zastosowanie
Asertywność służy obronie własnych poglądów, wartości i postaw w życiu codziennym. Osoba asertywna stawia sobie jasno określone cele i dąży do ich zrealizowania w ramach określonych zasad społecznych. Potrafi kontrolować własne emocje i zdaje sobie sprawę z własnych wad i zalet oraz swojej wartości. Nie poddaje się łatwo manipulacjom, czy emocjonalnym naciskom. Asertywność jest również przydatna w biznesie, zarządzaniu i w innych typach rozwoju kariery zawodowej.
Więcej informacji
Wszystko o psychologii i temetyce pokrewnej - http://psychologia.apl.pl/
Arche - http://www.arche.krakow.pl/asert.html
Warszawska Szkoła Reklamy - http://www.szkolareklamy.legion.superhost.pl/sections-viewarticle-171-str_w0-naj_w2.html


Katarzyna Ulman edu.edu.pl





Proponowane kursy / szkolenia / szkoły

Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej Łódź

Trening Zarządzania Czasem Szkolenie Dofinansowane Gdańsk

Trening Zarządzania i Kierowania Zespołem Szkolenie Dofinansowane Gdańsk

Zarządzanie Biurem i Sekretariatem Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Zarządzanie sobą w czasie Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Zarządzanie sekretariatem Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Zarządzanie i kierowanie zespołem Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Telefoniczna obsługa klienta Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Negocjacje w biznesie Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Asertywność w biznesie Szkolenie Zamknięte Gdańsk

Wygraj wyścig z czasem. Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności. Gdańsk

Skuteczne negocjacje handlowe Gdańsk

Zarządzanie sobą w czasie: organizacja czasu, delegowanie zadań, wpływ na innych Wrocław

Zarządzanie sobą w czasie: organizacja czasu, delegowanie zadań, wpływ na innych Poznań

Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej Wrocław

Komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej Poznań

Komunikacja asertywna z klientem wewnętrznym i zewnętrznym Poznań

Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności Katowice

Znakomita organizacja czasu z elementami asertywności czyli jak zarządzać swoją efektywnością Warszawa

Profesjonalna obsługa klienta przez telefon z elementami telemarketingu Gdańsk

ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie Kraków

Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta Warszawa

Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta Katowice

Techniki sprzedaży i skuteczna komunikacja w obsłudze klienta Kraków

Negocjacje w biznesie Warszawa

Młody menadżer - jak stworzyć zwycięski zespół Kraków

Młody menadżer - jak stworzyć zwycięski zespół. Warszawa

Komunikacja telefoniczna w budowaniu długotrwałych relacji z Klientem Katowice

Komunikacja telefoniczna w budowaniu długotrwałych relacji z Klientem Warszawa

Zarządzanie sobą w czasie z elementami asertywności Zakopane

Komunikacja asertywna z klientem wewnętrznym i zewnętrznym Wrocław

ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie Katowice

Negocjacje w biznesie Katowice

LEADERSHIP a budowanie współpracy w zespole Zbytków

Budowanie zespołu poprzez komunikację, pracę zespołową i relacje Gdańsk

Profesjonalna sekretarka-asystentka SPD Szkolenia

Negocjacje w biznesie Kraków

Skuteczne negocjacje handlowe Gdańsk

Profesjonalna obsługa klienta przez telefon z elementami telemarketingu Gdańsk

Młody menadżer - jak stworzyć zwycięski zespół. Katowice

Akademia samodoskonalenia

Skuteczne metody sprzedaży i obsługi klienta Poznań

Profesjonalny Office Manager - tajniki skutecznego zarządzania biurem Kraków

Budowa zespołu szkolenie Trójmiasto Gdynia

Animator czasu wolnego Oświęcim

Asertywność szkolenie Gdańsk Gdynia Gdynia

Negocjacje szkolenie otwarte Gdańsk Gdynia

Zarządzanie stresem szkolenie Gdansk Gdynia

Negocjacje szkolenie Trójmiasto Gdynia

Szkolenia otwarte Gdańsk Gdynia

Obsługa klienta szkolenie Gdańsk Gdynia

Szkolenia otwarte Trójmiasto Gdynia


Dołącz do nas!